ADDvise tecknar ramavtal med landsting värt ca 1,5 Mkr

ADDvise Lab Solutions AB har tecknat ett ramavtal med Landstinget i Östergötland avseende kyl- och frysutrustning till laboratorier.

Ramavtalet löper i 2 år med möjlighet till 2 års förlängning. Uppskattat ordervärde uppgår till ca 1,5 Mkr under den initiala avtalsperioden.

- Vår satsning på att bredda vårt utbud inom laboratorieapparatur börjar ge resultat. Ramavtalet är en bekräftelse på att vi nu har ett starkt erbjudande inom området, säger Rikard Akhtarzand, VD på ADDvise Lab Solutions i en kommentar.

ADDvise Lab Solutions AB (publ) är en expansiv koncern som genom dotterbolagen ADDvise, IM Medico, KEBO och Tillquist erbjuder helhetslösningar i form av produkter och tjänster till sjukvårds- och forskningsmiljöer. ADDvise-koncernens kunder finns både inom privat och offentlig sektor, främst i Norden. Bolagets aktie är listad på First North och Mangold Fondkommission AB, 08-503 015 50, är bolagets Certified Adviser och likviditetsgarant.