ADDvise tillträder Surgical Tables Inc

ADDvise Lab Solutions AB (publ) (”ADDvise”) har per idag tillträtt Surgical Tables Inc. enligt tidigare kommunicerat förvärvsavtal. Köpeskillingen uppgår till totalt ca 18,9[1] MSEK varav ca 11,5 MSEK idag erlagts kontant. Resterande 7,4 MSEK utgör tilläggsköpeskilling för det fall uppställda mål infrias.

[1] Köpeskillingen uppgår till totalt 2,55 MUSD omräknat med en valutakurs om 7,39891 SEK/USD.

Kort om Surgical Tables

Surgical Tables säljer och tillverkar operationsbord till sjukvården. Under 2013 omsatte Surgical Tables 20,1 MSEK med ett resultat före avskrivningar om 1,1 MSEK. För de första nio månaderna 2014 omsatte Surgical Tables 13,5 MSEK med ett resultat före avskrivningar om 2,2 MSEK. I det fall Surgical Tables konsoliderats proformamässigt den 1 januari 2013, samt det övriga förvärv som ADDvise genomförde under 2013, hade ADDvise omsättning uppgått till 140,2 MSEK och haft ett rörelseresultat före avskrivningar om 6,3 MSEK för räkenskapsåret 2013. Under samma förutsättning hade koncernen omsatt 79,0 MSEK med ett rörelseresultat före avskrivningar om 6,7 MSEK under det första halvåret 2014.

Mangold Fondkommission AB är finansiell rådgivare till ADDvise i samband med

förvärvet och Baker & McKenzie Advokatbyrå KB agerar legala rådgivare.

För vidare upplysningar, vänligen kontakta:

Rikard Akhtarzand, VD, ADDvise Lab Solutions AB (publ), +46 765-25 90 71,

rikard.akhtarzand@addvisegroup.se, www.addvisegroup.se

ADDvise Lab Solutions AB (publ) är en expansiv koncern som genom dotterbolagen IM-Medico Svenska AB, KEBO Inredningar Sverige AB, ADDvise Tillquist AB, Sonesta Medical AB och Sonesta Medical Inc. erbjuder helhetslösningar i form av produkter och tjänster till sjukvårds- och forskningsmiljöer. ADDvise-koncernens kunder finns både inom privat och offentlig sektor, främst i Norden. Bolagets aktie är listad på First North och Mangold Fondkommission AB, 08 – 503 015 50, är dess Certified Adviser och likviditetsgarant.