ADDvise utser ny chef för affärsområdet Sjukvård

ADDvise Lab Solutions AB (publ) har idag utsett Anders Elf till ny chef för affärsområdet Sjukvård. Anders Elf har tidigare ansvarat för ADDvise produktportfölj inom urologi och affärsområdet Sonesta och sitter sedan tidigare i ADDvise-koncernens ledningsgrupp. Anders har en lång erfarenhet från ledande positioner i både Nationella och Internationella medicintekniska företag bl.a. Q-Med och Oceana Therapeutics.

Anders tillträder sin befattning den 1 maj 2014.

I och med att Anders Elf tillträder som ny affärsområdeschef den 1 maj 2014 kommer affärsområdet Sonesta att upphöra som affärsområde och bli en del av affärsområdet Sjukvård. ADDvise-koncernen kommer därmed att vara indelad i tre affärsområden; Lab, Sjukvård och Vågteknik.

Anders Killberg nuvarande chef för affärsområdet Sjukvård har valt att lämna sin befattning på grund av personliga skäl.

ADDvise Lab Solutions AB (publ) är en expansiv koncern som genom dotterbolagen ADDvise, IM Medico, KEBO, Tillquist och Sonesta erbjuder helhetslösningar i form av produkter och tjänster till sjukvårds- och forskningsmiljöer. ADDvise-koncernens kunder finns både inom privat och offentlig sektor, främst i Norden. Bolagets aktie är listad på First North och Mangold Fondkommission AB, 08-503 015 50, är bolagets Certified Adviser och likviditetsgarant.