Flaggningsmeddelande

Cajory AB har den 8 juni 2011 tecknat 425 532 aktier i ADDvise Lab Solutions AB (publ):s riktade nyemission som aviserades samma dag. Före transaktionen ägde Cajory AB 40 000 aktier motsvarande 1,2 procent av röste- och kapitalandelen i bolaget. Efter transaktionerna äger Cajory AB 465 532 aktier, motsvarande 11,9 procent av röste- och kapitalandelen i bolaget.

Om Cajory AB

Cajory AB är ett familjeägt investmentbolag som investerar i intressanta tillväxtbolag, såväl noterade som onoterade. I samband med att familjen Jensen sålde ELFA till Industrikapital 2006, bildade familjemedlemmar egna bolag. Cajory är ett av dessa.

ADDvise Lab Solutions AB (publ) är en totalleverantör av laboratorieinredning, skyddsventilation och renrum från rådgivning och planering till en bruksfärdig anläggning. Verksamheten kännetecknas av bred kompetens inom företaget och ett omfattande produktsortiment av hög kvalitet. Bolagets aktie är listad på First North och Mangold Fondkommission AB är bolagets Certified Adviser och likviditetsgarant.