Nytt affärsområde samt ny ledamot i ADDvise ledningsgrupp

Den 1 juni 2012 förvärvade ADDvise IM-Medico Svenska AB. IM-Medico kommer att organiseras som ett affärsområde i ADDvise-koncernen. Anders Killberg som idag är VD för IM Medico kommer att bli affärsområdeschef för affärsområdet IM-Medico. Anders blir samtidigt invald i ADDvise-koncernens ledningsgrupp. Som en konsekvens av detta lämnar Anders Killberg VD-posten i IM-Medico Svenska AB.

Verksamheten inom affärsområdet IM-Medico kommer att bedrivas under namnet IM-Medico i linje med hur verksamheten bedrevs innan ADDvise förvärvade bolaget.

För vidare upplysningar:

Rikard Akhtarzand, VD, ADDvise Lab Solutions AB (publ),

0765-25 90 71, rikard.akhtarzand@addvise.se

ADDvise Lab Solutions AB (publ) är en totalleverantör av laboratorieinredning, skyddsventilation och renrum från rådgivning och planering till en bruksfärdig anläggning. Verksamheten kännetecknas av bred kompetens inom företaget och ett omfattande produktsortiment av hög kvalitet. Bolagets aktie är listad på First North och Mangold Fondkommission AB, 08 503 015 50, är bolagets Certified Adviser och likviditetsgarant.