Stark orderingång under första kvartalet 2015

ADDvise orderingång ökade kraftigt under årets första kvartal. Orderingången steg med 27,5 procent jämfört med året innan. Orderingången uppgick totalt till 50,1 MSEK.

ADDvise Lab Solutions ABs (publ) orderingång under första kvartalet 2015 uppgick till 50,1 MSEK, en ökning med 27,5 procent jämfört med motsvarande period föregående år. Under första kvartalet 2014 uppgick orderingången till 39,3 MSEK. Ökningen av orderingången under första kvartalet 2015 är dels organisk och dels förvärvad.

Orderingången under helåret 2014 uppgick till 139,0 MSEK.

- Ett flertal större affärer i projektverksamheten i kombination med ett starkt flöde av orders inom sjukvårdssegmentet har bidragit till den starka starten på året. Återigen har vi levererat ett rekordkvartal. Det är första gången vi når över 50 MSEK i orderingång på ett enskilt kvartal, säger Rikard Akhtarzand, VD, i en kommentar.

Rikard Akhtarzand, VD, +46 765-25 90 71

www.addvisegroup.se

Om ADDvise Lab Solutions AB

ADDvise Lab Solutions AB (publ) är en expansiv koncern som genom dotterbolagen IM-Medico Svenska AB, KEBO Inredningar Sverige AB, ADDvise Tillquist AB, Sonesta Medical AB, Sonesta Medical Inc och Surgical Tables Inc. erbjuder helhetslösningar i form av produkter och tjänster till sjukvårds- och forskningsmiljöer. ADDvise-koncernens kunder finns både inom privat och offentlig sektor. Bolagets aktie är listad på First North Premier och Mangold Fondkommission AB, 08-503 015 50, är Bolagets Certified Adviser och likviditetsgarant.