Addyourlogo noteras på Aktietorget

Report this content

Addyourlogo blir det första företaget i branschen att noteras. Handeln börjar idag den 29 november. Aktien har ett nominellt värde på 25 öre och en handelspost består av 200 aktier. Företaget erbjuder profilprodukter och presentreklam.

– Genom noteringen vill vi nu gå från att vara ett svenskt företag som levererar på den nordiska marknaden till att vara en europeisk aktör på den globala marknaden, säger vd Michael Klingvall. Addyourlogo är ett företag som erbjuder profilkläder, profilprodukter och presentreklam. Det kan vara alltifrån klockor, t-shirts, kockknivar till EU-mopeder, brandlarm och seglarjackor. Utifrån kundernas behov tar Addyourlogo fram lösningar som omfattar produkter och formgivningen av dessa. – I branschen finns cirka 2000 företag i Sverige. Det som gör oss unika är främst att vi jobbar med stora konton och att vi satsar internationellt. Vi är det första företaget i branschen som tar steget till börsen, säger Anders Alm, marknadschef på Addyourlogo. Expansionsplanen är att växa utifrån kundens behov och att vara en flexibel organisation. I första hand kommer Addyourlogo planerar att expandera inom Europa med etablering i London. Utöver detta finns planer på en egen inköpsorganisation i Shanghai, Kina. Exempel på kunder är: Michelin, Whirlpool, Microsoft, musikalen Grease och CapGemini. Företaget tillhandahåller även individuellt utformade webbshopar med kompletta lösningar för lagerhållning, marknadsföring och distribution. Addyourlogos koncept för lagerhållning genom ett nätverk av leverantörer innebär dels att lagerkostnaden blir låg och dels att kunderna alltid kan få moderna och tidsenliga produkter.