Adecco ny bemanningsleverantör till Sandvik AB

Från den 1 oktober är Adecco ny nationell ramavtalsleverantör inom bemanning till Sandvik AB.
- Nu behöver vi hitta personal! säger Fredrik Sandin, regionchef Adecco.

- Nu behöver vi hitta personal! Vi kommer bland annat att vara aktiva på arbetsförmedlingar och yrkeshögskolor för att hitta den kompetens som Sandvik är i behov av. Vi är väldigt glada över att ha blivit ramavtalsleverantör till Sandvik och vi ser fram emot det nya samarbetet med en av Sveriges tungviktare inom traditionell industri, säger Fredrik Sandin, regionchef Adecco.

Exempel på kompetenser som efterfrågas är produktionstekniker, controllers, ingenjörer, CNC-operatörer, montörer, truckförare, svarvare och svetsare. Adecco valdes som leverantör bland annat tack vare vår breda kompetens och erfarenhet av såväl enklare som mer kvalificerade tjänster.

- Vi valde Adecco främst på grund av deras nationella täckning och för att vi tror på ett bra samarbete, säger Gunnar Envall, Strategic Buyer Sandvik AB.

Sandvik AB är en global verkstadskoncern inom metallbearbetning, materialteknik, gruv- och anläggningsindustri. De har över 11 000 anställda i Sverige.

Kontaktperson:
Annika Enberg
Regional försäljningschef

Om Adecco:
Koncernen Adecco S.A. är världens största rekryterings- och bemanningsföretag med ca 5 500 kontor i mer än 60 länder. I Sverige finns Adecco på ca 50 orter från norr till söder. Förutom personaluthyrning och rekrytering erbjuder Adecco lösningar inom bl.a. outsourcing, omställning, ledarskapsutveckling, kompetensutveckling, jobbcoachning, karriärrådgivning, utbildning och rehabilitering.