Två studenter från Linköping klara för final:  Jakten på Årets hetaste sommarjobb på Adecco går vidare

Finalen närmar sig och den 26 maj är det klart vem som står som slutkandidat till koncernchefsvikariatet på världens största rekryterings- och bemanningsföretag. Finalisterna från Linköping är Linda Svensson som studerar kemisk biologi vid Linköpings tekniska högskola som kommer att få möta Per Östman som läser industriell ekonomi vid Linköpings universitet.

Under 6 intensiva veckor har ca 25 000 unika besökare varit inne på kampanjsidan. Av dessa påbörjade ca 6000 personer testet och tillslut fanns 1700 kvalificerade sökande studenter.

– Möjligheten att få vara koncernchef under en månad är en utmanande uppgift som lockar mig. Jag har alltid haft ett driv att vilja vidareutvecklas som chef och ledare vilket gör att detta spännande uppdrag är en dröm för mig, säger Linda Svensson.

Samtliga av de sökande som uppnått en viss poäng på det interaktiva testet har fått göra ett personlighetstest/kapacitetstest. De ca 100 personer som matchat kravprofilen har sedan intervjuats per telefon. Baserat på dessa intervjuer har Adecco rekrytering nu vaskat fram sju slutkandidater som tillsammans med tre wild cards kommer att få göra upp i finalen i Stockholm den 25-26 maj.

De wild cards som plockats ut är de tre personer som sökt tjänsten och fått flest rekommendationer via Facebook. Nummer 1 fick hela 875 unika referenser. Samtliga wild cards kommer vid finalen även ha genomgått samma tester och intervjuer som övriga deltagare.

I finalen kommer de 10 finalisterna att få genomgå ett sk Assessment Center  och bedömas dels av en grupp certifierade assessorer i ett första steg men därefter också av en jury bestående av ledamöter ur Adeccos ledningsgrupp.

Per Östman säger att han sökte till tjänsten för att han tror starkt på det Adecco gör med nätverkande och Employer Branding. Dessutom säger han sig vara rätt för jobbet som koncernchef då han tror sig kunna tillföra Adecco ny energi och har många goda idéer.

Vinnaren kommer att ta hem sommarens kanske mest eftertraktade sommarjobb; nämligen VD-posten på Adecco i Sverige. Under augusti kommer vinnaren att få överta ett stort ansvar men också koncernchefens månadslön på 100 000 kr. I tjänstebeskrivningen ligger involvering i flera affärskritiska beslut för Adecco. Efter avslutad tjänst kommer vinnaren att få ett 6 månaders mentorskap med ordinarie koncernchef Per-Arne Gulbrandsen.

Följ urvalsprocessen och finalen på Adecco Students Facebooksida och därefter vinnarens vardag som koncernchef på Adeccos koncernchefsblogg.

För mer information kontakta:
Charlotte Nordén, informations- och marknadschef
tfn: 0736-847360 e-post: charlotte.norden@adecco.se

Om Adecco:
Koncernen Adecco S.A. är världens största rekryterings- och bemanningsföretag med ca 5 500 kontor i mer än 60 länder. I Sverige finns Adecco på ca 50 orter från norr till söder. Förutom personaluthyrning och rekrytering erbjuder Adecco lösningar inom bl.a. outsourcing, omställning, ledarskapsutveckling, kompetensutveckling, jobbcoachning, karriärrådgivning, utbildning och rehabilitering.