AddNode förvärvar Knowledge Partner

Report this content

AddNode förvärvar Knowledge Partner AddNode utökar sin utbildningsverksamhet inom affärsområde Media genom att förvärva utbildningsbolaget Knowledge Partner Syd AB. Förvärvet medför positiv resultateffekt redan innevarande år. Genom Knowledge Partner får AddNode tillgång till ytterligare resurser och ny kompetens inom konsultation och utbildning. Knowledge Partner är ett kunskapsföretag som arbetar med utbildning, information och användarstöd och etablerades under augusti 2002. Bolaget omsätter cirka 15 MSEK på årsbasis och har 21 konsulter med placering i både Malmö och Kalmar. Micael Gustafsson kvarstår som VD i bolaget. En stor del av Knowledge Partners verksamhet består av kvalificerade eftergymnasiala yrkesutbildningar inom IT och media. Utbildningarna drivs inom ramen för KY-Myndigheten. Bland kunderna finns SonyEricsson, AstraZeneca, Tetra Pak och Banverket. "Förvärvet förstärker vår utbildningsverksamhet och genomförs i enlighet med vår tillväxtstrategi att växa via förvärv där lönsamhet kan uppnås under första verksamhetsåret. Vi kommer att utnyttja de synergieffekter som uppkommer med andra enheter inom koncernen. AddNodes utbildningsutbud breddas och koncernen får 21 nya konsulter", säger Lars Save koncernchef AddNode. Knowledge Partner kommer att integreras med AddNodes verksamhet inom affärsområde Media. För ytterligare information vänligen kontakta: Lars Save, VD och koncernchef AddNode Telefon: 08-736 31 70 Adera under namnändring till AddNode är en IT-koncern som erbjuder bransch- och teknologispecifika IT-lösningar som effektiviserar och utvecklar våra kunders affärsverksamheter. Idag verkar AddNode inom tre affärsområden GIS, Media och Teknologi. Affärsområde GIS består av Cartesia GIS som är verksamt inom geografiska informations- och positioneringssystem. Affärsområde Media består av Teknik i Media och Teknik i Media Trading som fokuserar på IT-lösningar för medieproducerande företag. I Affärsområde Teknologi ingår Mogul med dess tre operativa bolag, Mogul Technology Center, Linewise och Mogul Finland samt Timbits som är verksamt inom konsultation av IT-relaterade kommunikationslösningar och affärssystem. AddNode är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. Huvudägare är Bonnier & Bonnier AB. Koncernen har cirka 270 anställda och kontor på åtta orter i Sverige samt i Helsingfors i Finland. För mer information, se www.addnode.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/25/20040225BIT20100/wkr0006.pdf Pressmeddelande AddNode 020225