Adera AB under namnändring till AddNode AB Bokslutskommuniké 2003

Adera AB under namnändring till AddNode AB Bokslutskommuniké 2003 Ny IT-koncern går med vinst första verksamhetsåret HELÅR 2003 · Nettoomsättningen uppgick till 196,4 (29,1) MSEK · Resultat efter skatt uppgick till 18,6 (-25,8) MSEK varav 18 MSEK avser uppskjuten skatt · Resultat per aktie efter omvänd split uppgick till 2,75 (-140,26) SEK efter skatt · Resultat efter finansiella poster uppgick till 1,9 (-25,8) MSEK · Rörelseresultat före goodwillavskrivningar uppgick till 7,6 (-26,2) MSEK · Under året har Teknik i Media, Cartesia och Mogul förvärvats · Den 18 juni återfördes AddNodes (Aderas) B-aktie till ordinarie O-listan · Den 20 februari 2004 beslutade bolagsstämman att Adera byter namn till AddNode PERIODEN OKTOBER - DECEMBER 2003 · Nettoomsättningen uppgick till 74,9 (-) MSEK · Resultat efter skatt uppgick till 20,4 (-0,6) MSEK varav 17 MSEK avser uppskjuten skatt · Resultat per aktie (genomsnittligt antal) efter omvänd split uppgick till 2,37 (-3,32) SEK efter skatt · Resultat efter finansiella poster uppgick till 3,0 (-0,8) MSEK · Rörelseresultat före goodwillavskrivningar uppgick till 4,6 (-1,4) MSEK För mer information läs hela rapporten eller kontakta: Lars Save, VD och koncernchef, +46 8 736 31 70 AddNode är en IT-koncern som erbjuder bransch- och teknologispecifika IT-lösningar som effektiviserar och utvecklar våra kunders affärsverksamheter. Idag verkar AddNode inom tre affärsområden GIS, Media och Teknologi. Affärsområde GIS består av Cartesia GIS som är verksamt inom geografiska informations- och positioneringssystem. Affärsområde Media består av Teknik i Media och Teknik i Media Trading som fokuserar på IT-lösningar för medieproducerande företag. I Affärsområde Teknologi ingår Mogul med dess tre operativa bolag, Mogul Technology Center, Linewise och Mogul Finland samt Timbits som är verksamt inom konsultation av IT-relaterade kommunikationslösningar och affärssystem. AddNode är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. Huvudägare är Bonnier & Bonnier AB. Koncernen har cirka 270 anställda och kontor på åtta orter i Sverige samt i Helsingfors i Finland. För mer information, se www.addnode.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/20/20040220BIT20160/wkr0006.pdf Bokslutskommuniké AddNode i sin helhet