• ADERA/

Information om datum för tillhandahållande av prospekt och om styrelsesuppleantens avgång

Information om datum för tillhandahållande av prospekt och om styrelsesuppleants avgång Prospektet avseende Aderas offentliga erbjudande till aktieägarna i Mogul AB kommer att offentliggöras och hållas tillgängligt den 27 maj 2003 på Aderas hemsida www.aderagroup.com och vid Aderas huvudkontor på Torsgatan 21 i Stockholm. Prospektet kommer även att kunna beställas kostnadsfritt på telefonnummer 08-736 59 37 samt hållas tillgängligt hos SEB Emissioner, Rissneleden 110 i Sundbyberg. I linje med de förändringar av kraven på styrelsens och styrelsesuppleanternas oberoende från företagsledningen som Adera erfarit kommer att ske inom kort, har Aderas finansdirektör Bo Strandberg meddelat att han avgår som suppleant i bolagets styrelse med verkan från och med idag. Adera AB (publ) Styrelsen För mer information kontakta Lars Save, VD, 08-736 59 34. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/14/20030514BIT00640/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/14/20030514BIT00640/wkr0002.pdf