Kommuniké från extra bolagsstämma i Adera AB den 20 feb 2004

Kommuniké från extra bolagsstämma i Adera AB den 20 feb 2004 Adera byter namn till AddNode Bolagsstämman fattade, i enlighet med styrelsens förslag, beslut om följande ändring i bolagsordningen: · att bolagets firma i § 1 ändras från Adera AB till AddNode AB För mer information, kontakta: Lars Save, VD och Koncernchef Tel: +46 8 736 31 70 Adera AB 113 90 STOCKHOLM Telefon 08-736 31 70 Adera under namnändring till AddNode är en IT-koncern som erbjuder bransch- och teknologispecifika IT-lösningar som effektiviserar och utvecklar våra kunders affärsverksamheter. Idag verkar Adera inom tre affärsområden GIS, Media och Teknologi. Affärsområde GIS består av Cartesia GIS som är verksamt inom geografiska informations- och positioneringssystem. Affärsområde Media består av Teknik i Media och Teknik i Media Trading som fokuserar på IT-lösningar för medieproducerande företag. I Affärsområde Teknologi ingår Mogul med dess tre operativa bolag, Mogul Technology Center, Linewise och Mogul Finland samt Timbits som är verksamt inom konsultation av IT-relaterade kommunikationslösningar och affärssystem. Adera är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. Huvudägare är Bonnier & Bonnier AB. Koncernen har cirka 270 anställda och kontor på åtta orter i Sverige samt i Helsingfors i Finland. För mer information, se www.aderagroup.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/20/20040220BIT20080/wkr0009.pdf Kommuniké från extra bolagsstämma i Adera