Scandic Hotels väljer Adera - Kunddialogen på nätet ska öka

Scandic Hotels väljer Adera - Kunddialogen på nätet ska öka Nordens största hotellkedja, Scandic Hotels, tar nu ännu ett steg för att stärka relationen till sina gäster. Dialogen med gästerna via Internet ska öka och det ska bli lättare att boka rum on-line. Till ny samarbetspartner har man valt Adera. - Tillsammans med Adera ska vi skapa en webbplats som i större utsträckning än idag utgår från kundernas behov och önskemål. Vår nuvarande webbplats innehåller i och för sig rumsbokning on-line och en del andra funktioner, men möjligheterna att föra en dialog med våra gäster är alldeles för begränsade. Dessutom vill vi ha ett mer användarvänligt gränssnitt, säger Inger Mattsson, ansvarig interaktiva media inom Scandic Hotels. När Scandic Hotels har letat efter en ny samarbetspartner har man sökt en byrå som har hög kreativförmåga, hög kapacitet, är flexibel i smått och stort, samt har erfarenhet och kunskap om varumärkesbyggande. - Adera lever upp till samtliga dessa kriterier. Man visar ett stort engagemang och intresse för vårt varumärke och verkar vara den flexibla och nära samarbetspartner vi behöver. Webbplatser som Adera tidigare gjort håller en hög teknisk nivå, innehåller väl fungerande kundklubbar och har ett bra administrativt gränssnitt, fortsätter Inger Mattsson. Aderas första uppdrag för Scandic Hotels är en sommarkampanj på Internet. Genom att skapa en så kallad mikrosajt ska man stödja och förlänga den sommarkampanj som Leo Burnett skapat och som kommer att gå i traditionella medier. Mikrosajten byggs helt fristående från den nuvarande webbplatsen. Främsta målet är att föra fram Scandic Hotels sommarerbjudande. För att starka relationen till kunden kommer man även lägga in ett antal funktioner. - Vi bygger till exempel upp en vykortsfunktion, där besökarna kan skicka vykort till varandra över nätet. I funktionen ingår även ett tävlingsmoment där besökarna tipsar vänner och bekanta om sina bästa smultronställen runt om i landet. Varje vecka lyfts de bästa tipsen fram och belönas med hotellövernattningar, berättar Sigge Nordin, projektledare på Adera Stockholm. - Sommarkampanjen på Internet är det första exemplet på hur vi tillsammans med vår uppdragsgivare ska göra Scandic Hotels mer kundorienterade på Internet, avslutar Sigge Nordin. Arbetsgrupp på Adera: Sigge Nordin - Projektledare Andreas Dahlqvist - Art Director Jacob Stjärne - Copywriter/Koncept Stefan Söderlund - Tekniskt ansvarig Erik Engström - Ansvarig för teknikisk utveckling Jennie Skogsborn - Produktionsledning För mer information kontakta: Sigge Nordin Inger Mattsson Projektledare Adera Stockholm Interaktiva Media Scandic Hotels 08-545 033 50 08-517 350 19 070-333 50 19 Scandic Hotels webbplats: www.scandic-hotels.com Adera AB (publ) är Europas första e-byrå. Vi skapar affärsnytta för våra kunder genom att i vår egen organisation sammanföra kompetenser som är kritiska för att framgångsrikt konkurrera i den nya affärslogiken; management- , marknadsförings-/kommunikations- samt IT-/Internetkompetens. Adera har på två år vuxit från 60 till 260 anställda och har kontor i Göteborg, Stockholm, Ljungby, Köpenhamn, Antwerpen och München. Aktien är noterad på Stockholms Fondbörs O-lista. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/06/14/19990614BIT00150/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/06/14/19990614BIT00150/bit0002.pdf