Aderian rekryterar för fortsatt tillväxt

Report this content

Aderian bygger upp en koncernfunktion som ska stötta koncernens och bolagens fortsatta tillväxt. Det är funktioner som ekonomi, marknadsföring, HR, affärsutveckling och affärsstöd som tillsammans med vd ska skapa förutsättningar för att driva den snabba expansionen.

– Det känns jättekul att få alla på plats och bli en del av ett starkt team som kan driva arbetet framåt tillsammans med mig och bolagen. Vår uppgift är att skapa de allra bästa förutsättningarna för våra bolag att lyckas ännu bättre. Strategin är att bibehålla bolagens självständighet och starka lokala positioner och att samtidigt kunna erbjuda centralt stöd och processer som bolagen har nytta av, säger Mia Åslander, vd Aderian Group.

Aderian har sedan starten för ett knappt år sedan vuxit från sju till tolv bolag och från 450 till 800 MSEK i omsättning, bytt namn och varumärke samt fått en ny huvudägare i Adelis. Den snabba expansionen är planerad att fortsätta.

De personer som rekryterats är:

Christian Dempe, (tidigare Karlsson) Chief Operating Officer, kommer närmast från tjänsten som regionchef på Iver. Christians roll på Aderian är att ansvara operativt för affärsutvecklingsfrågor som till exempel bolagsförvärv, interna samarbeten, utveckling av gemensamma tjänster samt strategiska partnerskap.

Emelie Stålhem, Chief Marketing Officer, kommer närmast från AdRelevance och var tidigare marknadschef på Gibon. Emelies uppdrag blir att etablera det gemensamma varumärket, stötta bolagens lokala varumärken och ansvara för intern och extern kommunikation för koncernen.

Laura Johnsson, Human Relations, arbetar på dotterbolaget Zelly där hon kommer fortsätta på halvtid. Laura ska utveckla strategier för kompetensförsörjning och employer branding för koncernen och dess bolag samt samordna gemensamma riktlinjer, avtal och policys för dotterbolagen inom Aderian Group.

Markus Spak, Chief Financial Officer, (börjar 27/2) kommer från Anicura, där han var CFO för den skandinaviska verksamheten, och har tidigare arbetat med företagstransaktioner på EY. Markus kommer ansvara för bolagets finansiella styrning, systemstöd och rutiner för gemensam rapportering och uppföljning för koncernen, samt att fortsätta implementera förvärvsstrategin.

För mer information, kontakta:
Mia Åslander
Koncernchef/VD Aderian
mia.aslander@aderian.se

Om Aderian:
Aderian digitaliserar mindre och medelstora företag i Norden genom säkra och hållbara IT-lösningar som adderar konkurrenskraft för kunderna.

Gruppen består av tolv lokalt ledande bolag som tillsammans erbjuder heltäckande tjänster inom IT- och applikationsdrift, infrastruktur, molntjänster, säkerhet och digitalisering.

Aderian Group utgörs av Aderian Stockholm, Aderian Göteborg City, Aderian Göteborg Syd (tidigare INVID Göteborg) Aktiv IT, Canmer Data, CC IT, CoreIT, DNS IT, Kullander, Security Solution, Square Moon och Zelly.

Gruppen har drygt 300 medarbetare och en samlad omsättning om cirka 800 MSEK.