Christian Dempe blir ny VD för Aderian

Report this content

Sedan etableringen i början av 2022 har Aderian haft en mycket stark utveckling och är idag en ledande IT-partner med närmare en miljard kronor i omsättning. I samband med att bolaget växlar upp tillträder Christian Dempe som ny VD och koncernchef, i syfte att stötta fortsatt tillväxt, entreprenörsdriven effektivisering och konsolidering av marknaden.

Aderian grundades av ledande entreprenörer med visionen att genom entreprenörskap och samarbete vara en komplett och ledande IT-partner. Koncernen består idag av 12 bolag och går nu in i nästa utvecklingsfas med fokus på tillväxt, verksamhetsutveckling och entreprenörsdriven effektivisering. I samband med detta tillträder Christian Dempe som VD och koncernchef.

Christian kommer närmast från rollen som COO på Aderian, och har dessförinnan lång erfarenhet av komplexa IT-verksamheter och affärer från Candidator, som sedermera bildade grunden till Iver, där han bland annat var regionchef för Region Väst.

”Jag är väldigt stolt över att tillträda rollen som VD och koncernchef på Aderian. Aderian har idag etablerat sig som en ledande IT-partner och jag ser fram emot att tillsammans med mycket kompetenta medarbetare fortsätta det arbete som påbörjats. Jag vill framföra mitt stora tack till Mia Åslander för en mycket bra start med Aderian. Vi kommer öka fokus på entreprenörsdriven effektivisering och verksamhetsutveckling för att addera ytterligare mervärde till våra kunder på marknaden och fortsätta växa koncernen, säger Christian Dempe, tillträdande VD för Aderian.

”Det har varit en otroligt intensiv och spännande resa. Aderian är nu ett starkt sammansvetsat team, rätt rustat för nästa steg och jag är övertygad om att Christian är rätt person att driva bolaget vidare. Jag tror mycket på Aderian framåt och kommer att förbli aktieägare i koncernen”, säger Mia Åslander, tidigare VD för Aderian.

”Styrelsen är mycket nöjda över att välkomna Christian som VD och koncernchef för Aderian. Vi är helt övertygade om att Christians gedigna erfarenhet blir mycket värdefull när Aderian nu går in i nästa fas på sin framgångsrika resa. Vi vill även rikta ett stort tack till Mia, som gjort ett fantastiskt arbete med att etablera gruppen samt initierat många och viktiga samarbeten mellan bolagen”, säger Johan de Verdier, styrelseledamot i Aderian.

För mer information, kontakta:
Johan de Verdier
Styrelseledamot
johan@xiting.se

070 602 16 80

Om Aderian:
Aderian digitaliserar mindre och medelstora företag i Norden genom säkra och hållbara IT-lösningar som adderar konkurrenskraft för kunderna.
Gruppen består av tolv lokalt ledande bolag som tillsammans erbjuder heltäckande tjänster inom IT- och applikationsdrift, infrastruktur, molntjänster, säkerhet och digitalisering.
Aderian Group utgörs av Aderian Stockholm, Aderian Göteborg, Aktiv IT, Canmer Data, CC IT, CoreIT, DNS IT, Kullander, Navet, Security Solution, Square Moon och Zelly.
Gruppen har drygt 370 medarbetare och en samlad omsättning om cirka 850MSEK.

Taggar: