Årets företagare startar dotterbolag i Göteborg

Report this content

Sarah Sinclair, vd på marknadsföringsbyrån Adgrabber, blev i somras utnämnd till Årets företagare i Jönköping. Nu tar hon företaget vidare till Göteborg, med ett nystartat dotterbolag som ska ledas av tidigare medarbetaren Frida Nyberg. Adgrabber finns därmed i tre städer; Jönköping, Stockholm och Göteborg, med kunder över hela södra Sverige.

— Det är oerhört spännande att etablera Adgrabber Göteborg, vi är mer än redo att skala upp. Vi vet också att det finns en stor efterfrågan på våra tjänster inom digital marknadsföring och medierådgivning och det känns tryggt att ett sådant proffs som jag vet att Frida är ska etablera och driva affären i Västsverige, säger Sarah Sinclair, vd på Adgrabber.

Frida Nyberg kommer närmast från en chefsroll på Stampen Media där hon bland annat har ansvarat för produktutveckling, paketering och utbildning inom mediemix och digital marknadsföring. Men hon har också ett förflutet på Adgrabber i Jönköping.

— Jag ser verkligen fram emot att bygga upp bolaget i Göteborg. I det här formatet får jag utlopp för mitt entreprenörskap samtidigt som jag har uppbackning av ett mycket kompetent team i moderbolaget, säger Frida Nyberg, partner och medierådgivare på Adgrabber Göteborg.

Adgrabber har varit verksamhet sedan 2018 och har sedan dess haft en stadig tillväxt. Under fjolåret omsatte de över 23 miljoner kronor, och årets siffror pekar mot 27,6 miljoner.

För ner information kontakta

Sarah Sinclair, vd Adgrabber
Mejl: sarah@adgrabber.io

Frida Nyberg, partner Adgrabber Göteborg