Jönköpingsbyrån växer – rekryterar Stampen-chef i Göteborg

Report this content

Medie- och marknadsföringsbyrån Adgrabber, med huvudkontor i Jönköping och kontor i Stockholm, har vuxit snabbt sedan starten 2018. Trots den tuffa marknaden för mediebyråer etablerar de nu dotterbolag i Göteborg, med den tidigare Stampen-anställda Frida Nyberg i spetsen.

— Vi är redo att skala upp och ser en stor potential för våra tjänster inom framför allt digital marknadsföring, medierådgivning och utbildning i Göteborg och hela Västsverige. Frida Nyberg har ett förflutet på Adgrabber i Jönköping så vi känner hennes kapacitet. Hon är enastående på att rådge kunderna i det komplexa medielandskapet och skapa affärer, säger Sarah Sinclair, vd på Adgrabber.

Frida Nyberg kommer närmast från en chefsposition på Stampen Media där hon har ansvarat för produktutveckling, paketering och utbildning inom mediemix och digital marknadsföring.

— Jag ser verkligen fram emot att bygga upp Adgrabber Göteborg på riktigt. Bolaget har redan ett par kunder i Göteborgsområdet men det blir något helt annat att finnas på plats, fördjupa relationerna och hitta nya kunder som vi kan utveckla, säger Frida Nyberg, partner och medierådgivare på nystartade Adgrabber Göteborg.

Adgrabber är en mediebyrå inom marknadsföring och medierådgivning, med ett 10-tal anställda. Under fjolåret omsatte bolaget över 23 miljoner, och årets siffror pekar mot 27,6 miljoner.

Sarah Sinclair, vd Adgrabber
Mejl: sarah@adgrabber.io

Frida Nyberg, partner Adgrabber Göteborg
Tel: 070- 296 44 55
Mejl: frida@adgrabber.io

Adgrabber är en strategisk marknadsbyrå som hjälper sina kunder skapa träffsäkra, kostnadseffektiva och mätbara marknadsföringsinsatser. Med stor kunskap om kanaler, målgrupper, insiktsarbete och mätning levererar Adgrabber allt ifrån strategi och kampanjplanering till medieköp, produktion, analys och uppföljning. Adgrabber har kontor i Jönköping och Stockholm.

Taggar: