Växande Jönköpingsbolaget får helhetsansvar för elbolaget Bixias marknadsföring

Report this content

Den snabbväxande strategiska marknadsbyrån Adgrabber, med huvudkontor i Jönköping och filial i Stockholm, har fått i uppdrag att ta över elbolaget Bixias marknadsföring. Det innebär att Adgrabber tar ett helhetsgrepp över marknadsföringen med speciellt fokus på att optimera och målgruppsanpassa kommunikationen till olika affärsområden, så som privatmarknaden och företagsmarknaden. De tar över uppdraget från 1 oktober 2022.

- Vi gjorde ett pilotprojekt ihop med stort fokus på optimering och målgruppsanpassning och vi blev mycket nöjda med resultatet. Adgrabber har den expertis och erfarenhet vi söker och är dessutom lätta att samarbeta med, det var naturligt att välja dem som vår nya mediebyrå, säger Peter Janefjord, marknadschef på Bixia.

- Det ska bli fantastiskt roligt att få arbeta med ett gediget bolag inom energisektorn som har stort fokus på klimatet och närproducerad elförsörjning. Elmarknaden är högaktuell och det känns meningsfullt att hjälpa dem med att få ut relevanta budskap, säger Sarah Sinclair, VD på, och en av grundarna till Adgrabber.

Bixia byter till Adgrabber efter tio år med samma mediebyrå.

Ett bolag i snabb tillväxt

Adgrabber grundades 2018 med målet att som en oberoende byrå hjälpa företag att få bättre kontroll på sina kampanjer och skapa hållbara marknadsföringsinsatser. Företaget har ett brett arbetsfält med kunder i framför allt Småland, Västra Götaland, Östergötland och Stockholm. De ser en ökande efterfrågan på digital marknadsföring och har höga ambitioner kring tillväxt.

- Marknadsföringsmöjligheterna förändras hela tiden och vi ser en tydlig trend i att fler och fler bolag vill få bättre kontroll på sin marknadsföring. Vi är idag tretton medarbetare som arbetar med allt från strategi och kampanjplanering till medieköp, produktion, analys och uppföljning. Nu behöver vi bli ännu fler för att möta behovet, säger Sarah Sinclair.

Adgrabber var nyligen ansvarig mediebyrå för Skövde stads publishingprisnominerade kampanj ”Det blev ju ingen batterifabrik, men…”. Kampanjen syntes i print, digitalt, i sociala medier, utomhus och på tåg mellan Stockholm och Göteborg och nådde över 2,2 miljoner kontakter.

För mer information vänligen kontakta:

Sarah Sinclair, CEO Adgrabber
sarah@adgrabber.io

www.adgrabber.io

Adgrabber är en strategisk marknadsbyrå som hjälper sina kunder skapa träffsäkra, kostnadseffektiva och mätbara marknadsföringsinsatser. Med stor kunskap om kanaler, målgrupper, insiktsarbete och mätning levererar Adgrabber allt ifrån strategi och kampanjplanering till medieköp, produktion, analys och uppföljning. Adgrabber har kontor i Jönköping och Stockholm.