adidas är all in

- gör ett varumärkesskifte och lanserar sin största kampanj genom tiderna -

16 mars, 2011 – Den 16 mars lanserar adidas sin största globala varumärkeskampanj genom tiderna. För första gången förenas alla grenar av varumärket i en fusion av sport, musik och mode – från catwalken på New York fashion week och cricketplanen i Mumbai till festivalscenen i Glasgow och fotbollsplanen i Buenos Aires. Fångade i naturliga, äkta ögonblick visar varumärkesambassadörer som fotbollsspelaren Lionel Messi och popstjärnan Katy Perry att “when you love your game, whatever the game, you put your all into it”.

“adidas har under de senaste tio åren framgångsrikt byggt två divisioner med adidas Sport Performance och adidas Sport Style. Nu är vi stolta över att för första gången visa helheten och bredden i varumärket under ett och samma tak - från planen till catwalken, från stadion till gatan, från scenen till skaterampen”, säger Tina Rolén, marknadsdirektör för Sport Style på adidas Norden.

”’all adidas’ är inte bara vår största kampanj någonsin, den ger oss också möjlighet att kommunicera till och engagera våra fans på helt nya sätt. Vi vet att våra konsumenter har en livsstil där de lever över flera kulturella spektra – mode som street som sport – och nu svarar vi på det”, säger Martin Eisele, marknadsdirektör för Sport Performance på adidas Norden.

Skapad av Montreal-baserade byrån Sid Lee och regisserad av Romain Gavras bygger kampanjen på en 30 och en 60 sekunder lång reklamfilm för TV och bio såväl som en utökad version för online. Dessa går live över hela världen den 16 mars. Utöver filmen tillkommer mobilt, retail, printannonsering och events. Man kan sedan fortsätta konversationen med adidas på nätet genom sociala plattformar så som Facebook, där adidas på daglig basis kommer att servera unikt innehåll för sina fans så som nya produktsläpp, exklusivt filmmaterial och tillgång till kampanjens ambassadörer som representerar såväl musik och mode som sport - exempelvis Lionel Messi, Katy Perry, Derrick Rose, Caroline Wozniacki, Jeremy Scott och B.O.B.

Dessutom kommer ett 20-tal svenska ambassadörer att aktivera kampanjen lokalt på olika nivåer. Fotbollsspelaren Ola Toivonen, dj-duon Rebecca & Fiona, skidskytten Björn Ferry, entreprenörerna Soundcloud, kaffemakarna Solde, rullstolsrugbyspelaren Tobias Sandberg och fightern Hanna Sillén är bara några exempel. Vad ambassadörerna har gemensamt är deras starka passion för vad de gör, oavsett vad detta är. De svenska fansen kommer att kunna följa ambassadörerna och föra dialoger med dem via adidas Facebook, med start den 16 mars.

För mer information:

Emma Stjernlöf
Emma.stjernlof@adidas.com

Måns Ericson
Mans.ericson@adidas.com

Please visit our new press website launching March 16th: http://news.adidas.com
Please visit our official YouTube channel:
www.youtube.com/adidas
Please visit our official adidas fan page: www.facebook.com/adidas

Taggar: