adidas ingår långsiktigt partnerskap med Svenska Fotbollförbundet

Report this content

Idag blev det officiellt att adidas vinner prestigeuppdraget som produktleverantör till SvFF. Samarbetsavtalet med SvFF gäller i sex år med start den 1 januari 2013. adidas blir SvFF:s exklusiva leverantör av material till såväl herr-, dam- som ungdomslandslagen, liksom av produkter till supportrar och landslagets fotbollsskola.

adidas och Svenska Fotbollförbundet har en mångårig och framgångsrik historia tillsammans. Flera klassiska svenska landslag har skördat framgångar med de tre ikoniska ränderna på sina tröjor, där bronslaget i VM 1994 är det starkast lysande exemplet. Nu inleder så åter adidas och SvFF ett nytt mångårigt partnerskap för att nå nya gemensamma framgångar.

– Vi är övertygade om att adidas är den partner som bäst matchar den satsning vi gör på våra landslag framöver. Deras marknadsledarskap i Sverige, visioner kring fotboll och fantastiska produktportfölj gör dem till en perfekt partner till oss, säger Mikael Santoft, Generalsekreterare på Svenska Fotbollförbundet.

– Som ett steg i att befästa vårt marknadsledarskap inom fotboll i Sverige är det självklart att vi vill inleda ett partnerskap med den tyngsta symbolen för svensk fotboll. Det är med stolthet som vi inleder samarbetet och ser fram emot att hjälpa de svenska landslagen till nya framgångar, säger Brian Grevy, nordisk VD för adidas Group.

Målet är att skapa nya ikoniska tröjor inför kommande kval och slutspel. Den stolthet som spelarna känner för att bära den svenska landslagströjan har varit utgångspunkten och kommer också att återspeglas i designen.

SvFF hamnar i fint sällskap i och med samarbetet med adidas. I dagsläget spelar de regerande världsmästarna Spanien i adidas liksom andra stora fotbollsnationer som Tyskland, Argentina och Danmark.

De officiella matchställen kommer att presenteras i samband med en presskonferens som äger rum 16 januari. För anmälan vänligen kontakta Henrik Hallberg på henrik.hallberg@jungrelations.com eller 0705-212 22 06.

För mer information, vänligen kontakta:

Martin Abrahamsson, Jung Relations
070-258 67 06 martin.abrahamsson@jungrelations.com

Henrik Hallberg, Jung Relations
0705-212 22 06 henrik.hallberg@jungrelations.com

Camilla Hagman, Kommunikationschef, SvFF
070-666 62 25 camilla.hagman@svenskfotboll.se

Jan Svensson, key account affärsutveckling, SvFF
070-581 20 75 jan.svensson@svenskfotboll.se

Please visit our new press website: http://news.adidas.com
Please visit our official YouTube channel: www.youtube.com/adidas
Please visit our official adidas fan page: www.facebook.com/adidas