Publicerar resultatet av årsstämman 2018 och kontrollstämman

Report this content

Malmö, 24 april 2018 – ADONnews Sweden AB (AktieTorget "ADON") publicerar idag resultatet av stämman som genomfördes den 24 april 2018.

Årsstämman fattade nedan beslut. Till ordförande på stämman valdes Patrik Gustavsson Sonne.

• Beslut om fastställelse av resultat- och balansräkning samt koncernresultaträkningen och koncernbalansräkningen (punkt 10)

o    Stämman beslutade fastställa den framlagda resultat- och balansräkningen samt koncernresultat- och koncernbalansräkningen.

• dispositioner beträffande bolagets resultat (punkt 11)

o    Styrelsens förslag till beslut med tillhörande handlingar lades fram på stämman. Stämman beslutade om en minskning av aktiekapitalet för täckning av ansamlad förslut. Antecknades att beslutet var enhälligt.

• beslut om ansvarsfrihet för styrelseledmöterna och verkställande direktör (punkt 12)

o    Stämman beviljade ansvarsfrihet för styrelsens ledamöter samt Verkställande direktör för räkenskapsåret 2017.

o    Antecknades att beslutet var enhälligt.

• fastställande av antal styrelseledamöter och styrelsesuppleanter (punkt 13)

o    För tiden intill slutet av nästa årsstämma fastställde stämman antalet styrelseledamöter till tre (3) utan suppleanter.

• Fastställande av arvoden åt styrelsen (punkt 14)

o    Stämman fastställde att arvode för styrelseledamöterna för perioden intill nästa årsstämma ska utgå i enlighet med valberedningens förslag innebärande, 80 000 kr till styrelsens ordförande samt 30 000 kr till vardera styrelseledamoten.

• Fastställande av arvoden åt revisorerna (punkt 15)

o    Arvode till revisorerna utgår enligt löpande räkning i enlighet med valberedningens förslag.

• val av styrelseledamöter (punkt 16)

Stämman beslutade att följa valberedningens förslag och utse följande styrelse:

• Styrelseledamöter:
  • Göran Barsby (Ordförande) (omval)
  • Hans Grevelius (omval)
  • Andreas Larsson (omval)
  • Val av styrelseordförande (punkt 17)

Stämman valde intill nästa årsstämma Göran Barsby som styrelsens ordförande.

• val av revisorer (punkt 18)

o    Stämman valde i enlighet med valberedningens förslag för tiden till dess nästa årsstämma revisionsbolaget Deloitte med huvudansvarig revisor Henrik Ekström (omval)

• fastställande av medlemmar i valberedning (punkt 19)

o    Stämman beslutade att valberedning skall uppgå till 3 personer. Därmed valdes Christian Valentin samt Hans Grevelius att representera huvudägarna. Göran Barsby representerar valberedningen i form av ordförande i styrelsen.

• BESLUT HURUVIDA BOLAGET SKALL TRÄDA I LIKVIDIATION ELLER DRIVA VERKSAMHETEN VIDARE (punkt 21).

o    Stämman beslutade i enlighet med styrelsens huvudförslag att driva verksamheten vidare (fortsatt drift).

o    Det antecknades att beslutet var enhälligt.

• BESLUT om ändring av bolagsodrning, minskning av aktiekapital (punkt 22, 23).

o    Stämman beslutade i enlighet med styrelsens förslag.

o    Det antecknades att besluten var enhälliga.

• förslag från styrelsen till beslut om bemyndigande för styrelsen att vidta smärre justeringar av besluten (punkt 24).

o    Stämman beslöt i enlighet med styrelsens framlagda förslag.

o    Det antecknades att beslutet var enhälligt.

För mer information, kontakta:

Andreas Ericsson

andreas@adonnews.com

Göran Barsby

goran.barsby@telia.com

Om ADONnews

ADONnews Sweden AB är ett innovativt företag inom mediateknologi med en strävan att göra annonsering enklare. Med stöd av vårt egenutvecklade affärssystem, ADONnews, arbetar vi för att förenkla och förbättra medieägarnas affärer med den lokala annonsören. Våra intäkter skapas genom annonsörernas bokningar på adonnews.com som digital handelsplats.

ADONnews handlas på AktieTorget, Stockholm (ticker: ADON).

www.adonnews.com

Denna information är sådan information som ADONnews Sweden AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 24 april 2018.