Ny styrelseledarmot i Adra Match

17 september 2013

Martin Henricson, CEO vid Episerver Group AB, blir ny styrelsemedlem i Adra Match

Adra Match AS meddelar idag att Martin Henricson, CEO på Episerver Group AB, har valts in i företagets styrelse. Martin efterträder John Helmsoe Zinck.

“Martin har utomordentlig expertis inom teknologi, programvara och affärsmannaskap och vi är mycket glada att han tar plats i styrelsen” säger Tom Nyman, styrelseordförande i Adra Match.

Martin Henricson är idag CEO vid Episerver i Stockholm. Episerver AB levererar en programvaruplattform som kombinerar innehåll, e-handel och marknadsföring i flera kanaler för att stödja strategisk kommunikation på internet för slutanvändare. Episerver har mer än 630 partners i 30 länder. Andra styrelseuppdrag som Martin innehar är Projectplace AB och Besedo Group AB.

Martin var tidigare styrelseledamot i AcadeMedia AB och även styrelseordförande i Mercuri International Group AB, Anew Learning AB och Vittra AB. Martin har dessutom varit ordförande i Bure Equity AB. Under perioden 2000 till och med februari 2007 var Martin Henricson ordförande och CEO hos Tradeboubler. Martin Henricson har en magisterexamen från Stockholms Universitet.

”Jag är mycket glad och nöjd med att få välkomna en sådan erfaren person med omfattande expertis inom programvaruindustrin till Adra Match styrelse” Säger Martin Thunman, CEO Adra Match. ”Han tar med sig kunskap om programvaruindustrin som är mycket värdefull för Adra Match – så som att leda ett framgångsrikt programvaruföretag och kunskap om hur man leder en snabbt växande organisation. Han är helt och fullt en mjukvaruexpert med osedvanligt goda branschkunskaper.”

”Det ska bli riktigt roligt att sitta i Adra match styrelse och jobba med teamet” säger Henricson. Adra Match har varit marknadsledande inom boksluts- och avstämnings-nischen i mer än 20 år och jag ser fram emot att dela med mig av mina erfarenheter och hjälpa företaget växa ytterligare.

Utöver Martin Henricson, består Adra Matchs styrelse av Tom Nyman, Sverre Stockinger (grundare) och Steen Hundevad Knudsen.

Adra Match har mer än 20 års erfarenhet av att tillhandahålla programvarulöningar för bokslutsprocessen, så som exempelvis kontoavstämning och processtyrning. Adra Match produkter hjälper ekonomiavdelningar att arbeta smartare och snabbare, med bättre kontroll och precision. Företagets programvara standardiserar arbetet på ekonomiavdelningen och ger full kontroll i bokslutsprocessen.

Adra Match har sitt huvudkontor i Oslo, Norge och kontor I Sverige, Danmark och Storbritannien. Bland företagets 3000 kunder återfinns bland annat GE Capital, Old Mutual, IKEA and Telenor.

För mer information, besök vår hemsida www.adramatch.com eller kontakta Tom Nyman, styrelseordförande. Email: tom.nyman@podinvestments.com alternativt Martin Thunman, CEO, Adra Match. Email: martin.thunman@adramatch.com.

Taggar: