Adra Match gör rekordresultat

Report this content

IT-företaget Adra Match redovisar en omsättningsökning på 43 procent för de senaste fyra åren. År 2009 visade verksamheten i Sverige vinst för första gången sedan etableringen år 2006. Under 2010 har nykundsbearbetning och affärerna utvecklats väl, exempelvis så har kundbasens värde, orderstorleken, ökat med 35procent.

Sammanlagt omsatte den svenska delen av Adra Match drygt 19 miljoner kronor under 2009 med en vinst på 570 000 kronor jämfört med 17 miljoner året innan.

Efterfrågan på automatisk kontoavstämning har ökat de senaste åren. Allt fler företag inser fördelen med att upphöra med manuell hantering i samband med kontoavstämning och vilka effektiviseringsvinster som kan uppnås.  Tidsvinster på upp till 95 procent rapporteras från några av de företag som idag använder Adra Match system för automatisk avstämning.

– Marknaden för automatiska avstämningar är fortfarande mycket omogen. Vår bedömning är att vi under 2010 kommer fortsätta att expandera. Prioriterade kundgrupper är retail och offentlig sektor, där effektiviseringarna kan bli betydande med automatisk kontoavstämning, säger Mia Lekberg, vd Adra Match Sverige.

Genom Adra Match programvara kan företag stämma av sina inbetalningar automatiskt med hjälp av en mjukvara som matchar och identifierar inbetalningar, för att sedan uppdatera kundreskontran. Mjukvaran matchar alla typer av inbetalningar i en mängd olika format som till exempel bankgiroinbetalningar. Mjukvaran är anpassad för samtliga större affärssystem.

För mer information, kontakta:
Mia Lekberg, vd Adra Match
Tel: 0708-10 65 11, e-post: mia.lekberg@adramatch.com

Adra Match utvecklar och marknadsför programvara för automatiska kontoavstämningar. Företaget etablerades i Norge 1989 och har mer än 70 medarbetare i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Storbritannien. Mjukvaran passar till alla affärssystem och sparar tid och pengar på ett effektivt och säkert sätt. Adra Match är det enda företaget i Sverige som erbjuder automatiska avstämningar. Företaget har över 3 000 användare i Europa och omsatte drygt 60 miljoner kronor 2009. Huvudkontoret ligger i Oslo.

Taggar: