Martin Thunman ny koncernchef för expansiva Adra Match

Report this content

Den 5 september tillträdde Martin Thunman, 42, som ny koncern- och Sverigechef för IT-företaget Adra Match. Martin har en bakgrund inom internationell försäljning och tillväxt, bl.a från teknikbolaget PacketFront där Martin var VD och medgrundare.

- Adra Match erbjuder fantastiska produkter och lösningar som verkligen förenklar vardagen för våra kunder. Jag ser det som vårt ansvar att berätta om det och kommer att satsa mycket på marknadsföring och försäljning, säger Martin Thunman.

Adra Match erbjuder en mjukvara för automatiska transaktions- och kontoavstämningar. Just kontoavstämningar är ett arbete som många företag lägger ner dagar på att sköta manuellt varje månad. Med Adra Matchs lösningar tar jobbet bara några timmar.

- Det handlar om att förenkla tillvaron för tusentals personer på företagens ekonomiavdelningar. Kontoavstämningar är något som alla företag brottas med varje månad. Med Adra Matchs system görs jobbet både enklare, snabbare och säkrare.

När Martin Thunman tar över som koncern- och Sverigechef är hans utmaning framför allt att lyckas med försäljningen och marknadföringen.

- Martin har en profil som passar väldigt väl med den fas som Adra Match nu går in i, säger Tom Nyman, Styrelseordförande för Adra Match. Målsättningen är en fortsatt stark försäljningstillväxt under flera år och Martins erfarenheter inom försäljning och marknadsföring har varit avgörande för att valet föll på honom, avslutar Tom Nyman.

Martin Thunman var VD och en av grundarna till teknikföretaget PacketFront som växte väldigt kraftigt under Martins år som VD. Civilekonomen från Lund har även haft en framgångsrik försäljningkarriär på Cisco Systems. De senaste tre åren har han drivit egen konsultverksamhet inriktad på internationell försäljning och marknadsföring.

Hos Adra Match ser Martin Thunman ett företag med fantastiska lösningar, en långsiktig produktstrategi och nöjda kunder. Företaget växer dessutom snabbt i tillväxtmarknaderna. I Sverige har försäljningen ökat med 52% sedan 2008.

- På vår kundlista har vi 38 av de 100 största börsbolagen i Sverige. Inom vissa branscher är vi helt dominerande och den respons vi får från våra kunder är fantastisk. Det här företaget har en stor internationell potential, vi måste bara bli bättre på att synas och att berätta för marknaden allt bra som vi kan göra.

För ytterligare info:

Martin Thunman, Koncern- och Sverigechef Adra Match
Tel: 073 383 96 11
martin.thunman@adramatch.com

Tom Nyman, Styrelseordförande Adra Match
Partner Pod Venture Partners
Tel:  070-747 25 19
tom.nyman@podventurepartners.com

Se även www.adramatch.com

Adra Match utvecklar och marknadsför programvara för automatiska transaktions- och kontoavstämningar. Företaget etablerades i Norge 1989 och har mer än 60 medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Storbritannien. Mjukvaran passar till alla affärssystem och sparar tid och pengar på ett effektivt och säkert sätt. Företaget har 3000 kunder i Europa och omsatte 88 miljoner 2010. Huvudkontoret ligger i Oslo.

Taggar: