Elvy från Gnarp vann storvinst i Adresslotteriet

Report this content

Elvy Stridh från Gnarp vann högvinsten ”Gatufesten” i Adresslotteriet. På lördagen fick Elvy hjälp att anordna en stor fest med 120 gäster på Berggården. Dessutom fick hon ta emot en prischeck på 129 092 kronor.

En gång i halvåret dras Gatufesten där en person vinner en stor fest med mat och underhållning samt en kontantvinst. Denna gång var det Elvy Stridh från Gnarp som kammade hem storvinsten. På lördagkvällen var det fest på Berggården.

– Det var underbart att få bjuda in sina släktingar till en stor fest. Vissa har jag aldrig träffat tidigare, säger Elvy Stridh.

Under kvällens festligheter fick Elvy dessutom ta emot en prischeck på 129 092 kronor.

– Vi ska reparera huset och ut och resa. Det kommer nog att bli någon sista minuten-resa. Sedan kommer jag att skänka en del av pengarna till Läkarmissionen.

Varje vecka lottar Adresslotteriet ut nästan 5300 vinster. Lotteriets överskott går till Läkarmissionen.

Eric Widegren, Pressansvarig

E-post: eric.widegren@nordiclottery.se

Om Adresslotteriet

Adresslotteriet är ett prenumerationslotteri där lottköparens adress och ort är lottnummer. Lotteriets överskott går till Läkarmissionens arbete med att förändra framtiden för utsatta människor. Adresslotteriet drivs av Nordic Lottery som hjälper ideella organisationer med sin lotteriverksamhet. Nordic Lottery är ett helägt dotterbolag till A-lotterierna ekonomisk förening.

För ytterligare information, besök www.adresslotteriet.se

Taggar: