Ulla från Märsta vann 250 000 kronor i Adresslotteriet

Report this content

Ulla Högqvist från Märsta har vunnit 250 000 kronor i Adresslotteriet. Igår var hon i Stockholm för att delta i dragningen.

Adresslotteriets dragningar äger rum i Stockholm varje månad. Vinnaren får dra bland 100 stycken lotter som innehåller olika vinstsummor mellan 25 000 kronor och två miljoner. På onsdagen var den 70-åriga pensionären Ulla Högqvist från Märsta på plats för att delta i dragningen. Efter en spännande tillställning stod det tillslut klart att Ulla skulle få åka hem med en prischeck på 250 000 kronor. Trots att Ulla hade chans att vinna två miljoner kronor var hon väldigt nöjd med sin storvinst.

Det känns fantastiskt kul. Jag har inte kunnat sova på en vecka. Inte sen jag fick besked om att jag skulle få vara med i högvinstdragningen i Adresslotteriet. Jag som aldrig vunnit något tidigare, säger Ulla Högqvist.

Storvinnaren har inte hunnit fundera så mycket på vad hon ska göra för pengarna.

Det kommer nog att bli en resa. Vi har aldrig varit i Thailand så det vore kul att åka dit. Sedan får vi fundera på vad vi ska göra för resten av vinsten.

Varje vecka lottar Adresslotteriet ut nästan 9000 vinster. Vid varje veckodragning lottas en högvinstvinnare som kan vinna upp till två miljoner kronor. Vinstsumman avgörs i en extradragning i Stockholm den efterföljande månaden.

Eric Widegren, Pressansvarig

E-post: eric.widegren@nordiclottery.se

Om Adresslotteriet

Adresslotteriet är ett prenumerationslotteri där lottköparens adress och ort är lottnummer. Lotteriets överskott går till Läkarmissionens arbete med att förändra framtiden för utsatta människor. Adresslotteriet drivs av Nordic Lottery som hjälper ideella organisationer med sin lotteriverksamhet. Nordic Lottery är ett helägt dotterbolag till A-lotterierna ekonomisk förening.

För ytterligare information, besök www.adresslotteriet.se

Taggar: