Adrigo Asset Management nyanställer och flyttar till nya lokaler

Stefan Gavelin, VD                  Daniel Åhlin, Förvaltare

Adrigo Asset Management expanderar och har flyttat till nytt kontor på Grev Turegatan 14 (IVA-Huset). Bolaget har rekryterat Stefan Gavelin som VD samt Daniel Åhlin som portföljförvaltare och ser goda förutsättningar för att fortsätta växa. En ny hemsida, www.adrigo.se, har även lanserats.

Det är nu snart nio år sedan fonden Adrigo Hedge startades med ambitionen att erbjuda en ny typ av fond för svenska och utländska fondsparare. En fond som investerar i nordiska aktier, men med en absolutavkastande målsättning och väsentligt lägre risk än traditionella aktiefonder.

Fonden har sedan start avkastat 73,6%, jämfört med referensräntan STIBOR som avkastat 16,7% under samma tidsperiod.

Fondkonceptets attraktion har ökat i takt med att avkastningen på räntesparande fallit, och osäkerheten om börsutsikterna stigit. Fondförmögenheten har fördubblats sedan början av 2014 och närmar sig nu två miljarder. Självfallet har både våra investeringsansvariga och våra huvudägare betydande egna investeringar i Adrigo Hedge.

Vi välkomnar hela tiden nya medinvesterare. Läs gärna mer om oss på vår nya hemsida www.adrigo.se, eller hos våra samarbetspartners, Nordnet och Avanza Bank.

Vänliga hälsningar

Håkan Filipson                                         Göran Tornée
Grundare och Förvaltare                         Grundare och Portföljansvarig

_________________________________________________________________________________

Adrigo Asset Management är ett fondbolag som står under Finansinspektionens tillsyn och ägs till 51 % av Melker Schörling, Mikael Ekdahl och Carl-Henric Svanberg. Resterande del ägs av bolagets anställda och styrelse. Kontaktpersoner: Stefan Gavelin (VD) och Ewa Knowles (Admin). Se även www.adrigo.se.

Taggar: