Adrigo Hedge firar tre framgångsrika år – öppen för nya investerare

Report this content

Adrigo Asset Managements nordiska aktiehedgefond, Adrigo Hedge, har nu skapat god riskjusterad avkastning åt investerare under tre framgångsrika år. Fonden, som förvaltats av Göran Tornée sedan start den 1 december 2006, har avkastat 20,3 %* sedan dess. Under samma period har det nordiska aktieindexet OMX N40 fallit med 30 %, och referensräntan STIBOR 1M har avkastat 9,6 %. Adrigo Hedge förvaltas enligt stock-picking-principen, dvs investeringar i nordiska noterade företag analyseras och väljs ut enligt en metodik som utarbetats under förvaltningsteamets många år i branschen. ”Vi försöker kombinera ett gediget analysarbete med en god portion sunt förnuft, och investerar bara i bolag där vi kan förstå både verksamheten och aktievärderingen” förklarar förvaltaren Göran Tornée. ”Risk-hantering är ett centralt begrepp i hela vår investeringsprocess och vi söker minska risk (’hedga’) genom att sälja (’korta’) övervärderade aktier eller aktierelaterade instrument”, avslutar han. Förutom Göran Tornée ingår Karl-Johan Bonnevier (analytiker) och Håkan Filipson (VD/analytiker) i förvaltningsteamet. De har samtliga mer än 20 års erfarenhet från de nordiska aktiemarknaderna. Alla i förvaltningsteamet har investerat betydande medel i fonden, vilket även våra huvudägare gjort. Adrigo Hedge är öppen för handel varje månad och vänder sig främst till institutionella investerare och förmögna privatpersoner (min investering SEK 100 000). Vänligen kontakta vår VD Håkan Filipson (hfilipson@adrigo.se; +46733 378701) eller se vår hemsida www.adrigo.se för ytterligare information. * Avkastning efter avgifter, justerat för utdelning ___________________________________________________________________________ Adrigo Asset Management är ett fondbolag som står under Finansinspektionens tillsyn och som ägs av de anställda (49%), Melker Schörling (25,5%) och Carl-Henric Svanberg (25,5%). Håkan Filipson är VD, och Göran Tornée är CIO och förvaltare av Adrigo Hedge. Vår egen administration kompletteras med outsourcing till externa experter inom värdepappersadministration för att säkerställa högsta säkerhet och effektivitet för bolaget och våra kunder.

Taggar: