Adrigo Hedge fyller 4 år! Stark avkastning till lägre risk.

Adrigo Asset Management – en ny typ av fondbolag!

Adrigo Asset Managements nordiska aktiehedgefond, Adrigo Hedge, har nu skapat god riskjusterad
avkastning åt investerare under fyra framgångsrika år.

Fonden, som förvaltats av Göran Tornée sedan start den 1 december 2006, har avkastat 30,6 %* sedan dess. Under samma period har det nordiska aktieindexet OMX N40 fallit med 10 %, och referensräntan STIBOR 1M har avkastat 10,2 %.

Adrigo Asset Management startades för att förändra fondbranschen, en bransch där spararna inte alltid sattes i centrum. I stället kännetecknades fondmarknaden av otidsenliga högriskfonder och en förvaltning med ett flertal innebyggda intressekonflikter.

Vår första fond Adrigo Hedge är en fond som erbjuder aktiv förvaltning till låg risk. Genom att anställda och ägare investerat betydande medel i fonden säkerställer vi att fondspararnas intressen är i centrum.

Adrigo Hedge förvaltas enligt stock-picking-principen, dvs investeringar i nordiska noterade företag analyseras och väljs ut enligt en metodik som utarbetats under förvaltningsteamets många år i branschen.

”Vi försöker kombinera ett gediget analysarbete med en god portion sunt förnuft, och investerar bara i bolag där vi kan förstå både verksamheten och aktievärderingen” förklarar förvaltaren Göran Tornée. ”Riskhantering är ett centralt begrepp i hela vår investeringsprocess och vi söker minska risk (’hedga’) genom att sälja (’korta’) övervärderade aktier eller aktierelaterade instrument”. ”Vi fokuserar på långsiktig absolut avkastning”,
avslutar han.

Adrigo Hedge är öppen för handel varje månad och vänder sig främst till institutionella investerare och privatpersoner som vill investera minst 100 000 kronor (min-insättning).

Vänligen kontakta vår VD Håkan Filipson (hfilipson@adrigo.se; +46733 378701) eller se vår hemsida www.adrigo.se för ytterligare information.

* Avkastning efter avgifter, justerat för utdelning

___________________________________________________________________________
Adrigo Asset Management är ett fondbolag som står under Finansinspektionens tillsyn och som ägs till 51% av Melker Schörling (25,5%) och Carl-Henric Svanberg (25,5%) och av dess anställda (49%). Håkan Filipson är VD och Göran Tornée är CIO och förvaltare av Adrigo Hedge. Bolagets egen administration kompletteras med outsourcing till externa experter inom värdepappersadministration för att säkerställa högsta säkerhet och effektivitet för bolaget och våra kunder.

Adrigo Asset Management AB
PO Box 56045 • SE-102 17 Stockholm • Sweden