Advania ostaa Kompeteran – nyt todellinen pohjoismainen peluri

Tanskalaisen IT-yrityksen Kompeteran oston myötä Advania toimii kaikissa Pohjoismaissa. Advania on nyt ainoa pohjoismainen yritys, joka tarjoaa paikallisesti managed services-, asiantuntija-, infrastruktuuri- ja integraatio -palveluita.

Osana Advanian pohjoismaista laajentumista yritys on ostanut tanskalaisen Kompeteran, joka on erikoistunut infrastruktuuriin ja integraatioon sekä managed services -palveluihin. Ennen yrityskauppaa Advania on tarjonnut Tanskassa ainoastaan asiantuntijapalveluita. Yrityskaupan myötä joukkoomme liittyy 30 uutta IT-ammattilaista.

”On innostavaa tulla osaksi niin merkittävää alan toimijaa kuin Advania. Palveluvalikoimme ja paikallisen tuntemuksemme avulla pystymme täyttämään pienet, mutta tärkeät aukot Advanian Tanskan palveluvalikoimassa. Liittymällä tunnettuun Advania-brändiin, pystymme tukemaan asiakkaitamme entistä enemmän. Olemme innoissamme tästä mahdollisuudesta ja odotamme nyt yhdessä valoisaa tulevaisuutta”, kommentoi Kompeteran toimitusjohtaja Carsten Weis.

Advanian tavoitteena on laajamittainen kasvu. Laajentumalla maantieteellisesti yritys pystyy palvelemaan myös olemassa olevia asiakkaitaan entistä paremmin.

”Kompeteran osto ja yrityksen laajentuminen Tanskaan täydentävät Advanian läsnäolon Pohjoismaissa. Voimme nyt työskennellä entistä tiiviimmin isojen asiakkaidemme kanssa. Samanaikaisesti näemme suuren potentiaalin kasvaa paikallisesti Tanskan markkinoilla. Advanian vuosittainen liikevaihto on nyt 5 miljardia Ruotsin kruunua, ja vuonna 2019 kasvoimme orgaanisesti 15 prosenttia. Meillä on fantastinen tilaisuus uusilla markkinoilla Tanskassa uusien kollegoidemme kanssa”, sanoo Advania-konsernin toimitusjohtaja Mikael Noaksson.

Lisätietoja:

Carsten Weis, CEO, Kompetera A/S
Sähköposti: cw@kompetera.dk
Puhelin: +45 40 14 40 00

Mikael Noaksson, CEO Advania Group
Sähköposti: mikael.noaksson@advania.com
Puhelin: +46 76 140 00 80

Kompetera A/S

Kompetera A/S on tanskalainen IT-alan yritys, joka on perustettu vuonna 2004. Kompetera A/S:n  palveluita ovat infrastruktuuri, integraatiot ja managed services. Yrityksessä työskentelee 27 IT-alan asiantuntijaa. Lisätietoja: kompetera.dk

Advania

Advania on pohjoismainen IT-yritys, joka toimii 27 paikkakunnalla Ruotsissa, Islannissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. Yritys auttaa asiakkaitaan parantamaan toimintaansa parhaiden IT-alustojen ja palveluiden innovatiivisella käytöllä. Advania palvelee monipuolisesti eri asiakasryhmiä julkisella ja yksityisellä sektorilla.

Advanian toiminta juontaa juurensa aina vuoteen 1939, jolloin islantilainen toimistotarvikkeita kauppaava yritys EJS perustettiin Reykjavikiin. Advania Ab syntyi vuonna 2012, kun Skýrr-konserniin sulautunut EJS yhdistyi ruotsalaisen Kerfin ja norjalaisen Handsin kanssa. Lisätiedot: www.advania.com