Advania signerar nytt strategiskt partnerskap

Advania Sverige utnämns nu som auktoriserad återförsäljare av affärskritisk programvara från VMS Software Inc.

Advania har gedigen erfarenhet av att utbilda och implementera affärskritiska lösningar baserade på OpenVMS hos ett brett spektrum av kunder. För att fortsatt ligga i framkant och säkerställa högkvalitativa VMS lösningar, har Advania ingått ett nytt strategiskt avtal med VMS Software Inc, som är den ledande återförsäljaren av OpenVMS programvara i Sverige. Samarbetet kommer succesivt att utvidgas till att omfatta även andra nordiska länder under de kommande åren.

OpenVMS, är ett välkänt, säkert och pålitligt serveroperativ, som ursprungligen distribuerades av HP Enterprise och i nästan fyra år, vidareutvecklades av VMS Software. Planen är att säkra OpenVMS på lång sikt, vilket är känt för sin 99,999 % noggrannhet och hög tillgänglighet.

Advania kommer att fungera som en primär VMS Software återförsäljare av alla versioner av VMS, inklusive programvara för Itanium och Alpha plattformar. X86 versioner planeras att släppas om ungefär två år.

"Vi är mycket glada över att Advania har blivit en VSI Reseller Partner, med tanke på deras långa historia att arbeta med och stödja OpenVMS användare i Sverige", säger Terry R. Holmes, VP Sales- & Marketing för VSI och fortsätter; "Vi är glada att samarbeta med Advania för att hjälpa befintliga Alpha- och Integrity OpenVMS kunder att uppgradera sina system. Förutom VSI licenser och VSI stöd kommer Advania att tillhandahålla tjänster för att hjälpa kunder att hålla sina OpenVMS system uppdaterade och förbereda sig för att flytta till den virtuella X86 produkten som är planerad att släppas i början av 2020."

Per Gullfeldt, Infrastrukturlösningsarkitekt i Advania påpekar det;

"Vi vet att våra kunder kommer att vara glada att inse att de kan få sin åldrande hårdvara till den virtuella världen genom VSI. Några av de saker som VSI arbetar med idag som Block Chain och Cloud lösningar är av stort intresse för våra kunder och vi vill arbeta tillsammans med VSI för att erbjuda de bästa lösningarna till våra befintliga och nya kunder."

En av Avanias kunder, ATG, har redan gedigen erfarenhet av de nya VMS programvaruversionerna av OpenVMS.

"Migreringen från HPE versionen till VMS Software versionen av VMS har fungerat mycket tillfredsställande. Vi är glada över att VMS Software säkerställer fortsatt hög kvalitét, skapar förnyelse och flexibilitet till vår OpenVMS lösning för lång tid framöver", säger Jockum Eklund, Systemchef på ATG.

Per Gullfeldt, Infrastructure Solution Architect, Advania Sverige
Telefon: +46 140 00 63, E-post:
per.gullfeldt@advania.se

Mikael Zetterberg, Partner Manager, Advania Sverige
Telefon: +46 70 547 93 44, E-post:
mikael.zetterberg@advania.se

Advania tillhandahåller service och tjänster till tusentals företag och organisationer i Norden, både inom privat- och offentlig sektor. Vi erbjuder ett brett utbud av IT-tjänster, plattformar, molnlösningar och stöd till företag och organisationer. Vår mission är att hjälpa våra kunder att förenkla IT-infrastrukturen, genom att förbättra funktionaliteten och reducera kostnaderna. Vi ser våra kunder som partners. Äkthet, ödmjukhet och delegerat ansvar är en del av Advanias företagskultur. Att fatta beslut närmast kunden, av dem som känner verksamheten bäst, är framgångsfaktorer som bidragit till att Advania lyckats behålla flexibilitet trots kraftig tillväxt. Advanias vision är att göra det möjligt för våra kunder att förbättra sitt resultat med hjälp av intelligent IT och expertis, genom partnerskap. För mer information, vänligen se: www.advania.se och www.advania.com

Om VMS Software Inc

VMS Software, Inc. utvecklar, säljer och stöder innovativa och avancerade utgåvor av OpenVMS, som det mest säkra operativsystemet i världen. Företagets mål är att möjliggöra för kunderna att driva sina missionskritiska applikationer på de legendariska uptime nivåer som OpenVMS är känt för, vid högsta prestanda. VMS Software Inc huvudkontor är beläget i Bolton, Massachusetts USA. För ytterligare information, besök www.vmssoftware.com