Advania Sverige tecknar ett betydande ramavtal med SKL Kommentus Inköpscentral

Caperio, som numera är en del av Advania, har tecknat avtal med SKL Kommentus Inköpscentral, avseende ”programvaror och programvaror som molntjänst 2016”. Ramavtalet har ett beräknat värde på SEK 208 miljoner och gäller i två år, med möjlighet till ytterligare två års förlängning.

Madeleine Wettergren, Business Area Manager, License of Advania Sweden, kommenterar avtalet så här:
”Avtalet är strategiskt viktigt för oss i vår satsning inom offentlig sektor och möjliggör att vi nu kan erbjuda licensförsörjning och licensrådgivning till Sveriges kommuner.”

Advania Sveriges VD, Tomas Wanselius ser överenskommelsen på följande sätt:
”Självklart är det här en fantastisk möjlighet för Advania att visa vad vi går för och erbjuda Sveriges kommuner kvalitativa produkter, med en svårslagen spetskompetens, till ett förmånligt pris och till gagn för så många. Caperio som ägs av Advania, besitter lång erfarenhet och kompetens, inom både mjukvarulicenser och molnbaserade tjänster, varför det känns helt rätt att Advania ges möjlighet att bidraga till smarta och kostnadseffektiva lösningar hos våra kommuner”.

Madeleine Wettergren
Business Area Manager License, Advania Sverige
E-post: madeleine.wettergren@caperio.se

Tomas Wanselius
VD Advania Sverige
E-post: tomas.wanselius@advania.se

Advania tillhandahåller service och tjänster till tusentals företag och organisationer i Norden, både inom privat- och offentlig sektor. Vi erbjuder ett brett utbud av IT-tjänster, plattformar, molnlösningar och stöd till företag och organisationer. Vår mission är att hjälpa våra kunder att förenkla IT-infrastrukturen, genom att förbättra funktionaliteten och reducera kostnaderna. Vi ser våra kunder som partners. Äkthet, ödmjukhet och delegerat ansvar är en del av Advanias företagskultur. Att fatta beslut närmast kunden, av dem som känner verksamheten bäst, är framgångsfaktorer som bidragit till att Advania lyckats behålla flexibilitet trots kraftig tillväxt. Advanias vision är att göra det möjligt för våra kunder att förbättra sitt resultat med hjälp av intelligent IT och expertis, genom partnerskap. För mer information, vänligen se: www.advania.se och www.advania.com.