Adverty – aktieaffär mellan grundarna

Adverty meddelar att Niklas Bakos som är medgrundare och VD i Bolaget, av privata skäl har avyttrat 69 000 aktier till en kurs om 3,90 SEK per aktie till Niclas Kjellgren som är finansiell medgrundare av bolaget. Transaktionen skedde den 3:e april 2020 till då aktuell aktiekurs.

Affären är idag rapporterad till Finansinspektionen. Efter transaktionen innehar Niklas Bakos 3 123 401 aktier, motsvarande siffra för Niclas Kjellgren (inklusive bolag) är 3 552 697 aktier.

Vidare har ett aktielån om 35 000 aktier som varit kopplad till en likviditetsgarantitjänst återförts till Niklas Bakos, då tjänsten nu är avslutad.

Nettot från föreliggande transaktioner är således att grundarna tillsammans varken har minskat eller ökat sitt aktieinnehav i Bolaget.

”I samband med bolagets notering 2018 belånade jag min aktiedepå för att teckna ytterligare aktier. På grund av villkorsförändringar hos depåinstitutet avseende belåningsgrad väljer vi att utföra denna justering”, kommenterar Niklas Bakos.

För mer information, vänligen kontakta: