Adverty aktiverar reklamplattform i mobilspel med nära 1 miljard installationer

Adverty AB (publ) har färdigställt integrationen av sin sömlösa reklamplattform i ett mycket framgångsrikt “casual action”-mobilspel och adderar därmed närmare 1 miljard spelare globalt till sitt annonsnätverk där varumärken kan synas säkert och effektivt direkt i spelvärlden. Produkten har uppdaterats för att inkludera bolagets plattform och finns nu tillgänglig för nedladdning i App Store och Google Play.

Det populära mobilspelet lanserades 2016 och har sedan dess vuxit snabbt globalt och har uppnått nära en miljard nedladdningar för iOS och Android. Integrationen av plattformen möjliggör icke-påträngande reklam direkt i spelvärlden och skapar därmed en ny kanal för annonsörer som vill nå unika målgrupper effektivt och varumärkessäkert.

Integreringen innebär en betydande expansion av Bolagets tillgängliga annonsnätverk. Ordervärdet beror av antalet och storleken på de annonskampanjer Adverty kan realisera för visning i spelet via avtal med varumärken, mediebyråer och programmatiska nätverk.

“Att integrera Adverty’s plattform i ett så välkänt och omtyckt spel är en fantastisk bekräftelse och ett tecken på högt förtroende avseende bolagets tjänsteutbud i marknaden. Både för annonsörer såväl som för utgivare inom spelindustrin. Lanseringen ger varumärken tillgång till stora målgrupper som delvis kan vara svåra att nå via andra medier, exempelvis tv och webb. Vi är mycket stolta över detta partnerskap och ser fram emot utfallet av lanseringen i syfte att uppnå ömsesidiga mål för framgång”, säger Niklas Bakos, VD för Adverty.

Denna information är sådan information som Adverty AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 30 september 2019.

Mangold Fondkommission AB, tel. nr. +46 8 5030 1550, är bolagets mentor och likviditetsgarant på NGM Nordic MTF.