Adverty bjuder in till bolagspresentationer

Adverty bjuder in till investerarträffar i Stockholm med bolagspresentation från medgrundare och VD Niklas Bakos. Bolaget önskar aktieägare, investerare, media och andra intressenter varmt välkomna att närvara.

Investerarkväll

• Datum: tisdag 3 december
  • Plats: IVA konferenscenter, Grev Turegatan 16.
  • Tid: Från kl. 17.00, presentationen startar kl. 17:30. Förtäring och förfriskningar.

Investerarträff

• Datum: fredag 6 december
  • Plats: Augment Partners, Kontoret Nybroviken, Birger Jarlsgatan 2.
  • Tid: Kl. 12.00 - 13.00, lättare förtäring

Investerarträff

• Datum: torsdag 12 december
  • Plats: Augment Partners, Kontoret Nybroviken, Birger Jarlsgatan 2.
  • Tid: Kl. 12.00 - 13.00, lättare förtäring
  • Begränsat antal platser, anmälan görs till info@augment.se

Adverty har under året lanserat världens första programmatiska plattform för automatiska, sömlösa annonser i spel. Plattformen är integrerad med cirka 25 spel som sammanlagt når över 30 miljoner dagliga aktiva användare i varumärkessäkra miljöer, varvid bolaget byggt ett enormt utbud av digitala annonseringsplatser inuti spel- och applikationer. Bolagets intäktsmodell grundar sig i att dela annonsintäkterna med spelutvecklare som använder annonstekniken.

I december genomförs en tidigare annonserad företrädesemission, som tillgodoser medel för att utöka försäljningsinsatserna och därigenom kunna fylla det enorma utbud av annonseringsplatser inuti primärt mobilspel som Adverty innehar. Vidare kan nyckelpersoner inom försäljning tillsättas, i syfte att nå fler annonsörer genom programmatiska handelsplatser samt på ett mer kraftfullt sätt kunna bearbeta mediebyråer.

Framstegen under året, fokuseringen på försäljningen framöver samt emissionen utvecklas närmare under bolagspresentationerna, samtidigt som åhörare får möjlighet att ställa frågor.

Varmt välkomna!

Augment Partners
Tel: +46 8-505 65 172
E-post: info@augment.se

Adverty, grundat 2016, är ett annonsteknikbolag som sammanför varumärken med dess konsumenter på rätt tid och plats, genom sin banbrytande plattform. Bolaget har genom plattformen byggt ett stort utbud av digitala annonseringsplatser inuti spel- och applikationer. Tekniken skapar en ny lättanvänd inkomstkälla för spelutvecklare genom icke-påträngande, sömlös annonsering. Mer information på www.adverty.com. Mangold Fondkommission AB, tel. nr. +46 8 5030 1550, är bolagets mentor och likviditetsgarant på NGM Nordic MTF.