Adverty ingår samarbete med nya stora varumärken i USA, Storbritannien, Polen och Sverige

Adverty AB (publ) har påbörjat aktivering av annonskampanjer med ett flertal nya, större varumärken i USA, Storbritannien, Polen och Sverige. Bland annonsörerna finns det amerikanska taxibolaget Lyft, Subway, Bayer Consumer Health, Warner Music, Storck och Activision.

Adverty, den ledande in-game-plattformen för annonsörer, byråer och spelutvecklare, har under det tredje kvartalet gjort stora framsteg i olika samarbeten med mediebyråer i USA, Storbritannien, Polen och Sverige.

Ett urval av deras större kunder påbörjar nu aktivering av annonskampanjer i Advertys nätverk med varumärken som Lyft, Subway, Bayer Consumer Health, Warner Music, Storck och Activision i regioner som USA, Storbritannien, Polen och Sverige. Aktiveringen är utspridd mellan mitten av september och slutet av november och lanseras i form av tester med budget under 100 TSEK per kampanj. Vid positiva utfall och KPI:er finns tydliga indikationer om återkommande kampanjer från samma annonsörer vilket skulle ge betydande intäkter för Adverty.

Denna information är sådan information som Adverty AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 21 september 2020.