Advertys SDK för in-game-annonser släpps på Unity Asset Store

Adverty AB (publ) meddelar att företagets Unity SDK har släppts på Unity Asset Store. Därmed får spelutvecklare enkelt tillgång till Advertys patenterade annonsteknik för icke-störande in-game-annonser.

Adverty, den ledande in-game-plattformen för annonsörer, mediebyråer och spelutvecklare, har tillkännagett lanseringen av sitt Unity SDK på Unity Asset Store, en marknadsplats där spelutvecklare och spelförläggare kan hitta, köpa och sälja allt de behöver för att nå framgång, inklusive tredjepartslösningar, verktyg och tjänster.

Advertys sömlösa annonseringslösning använder Unity för att visa icke-störande in-game-annonser via ett SDK (Software Development Kit), som tidigare bara kunnat laddas ned från Advertys webbplats, www.adverty.com. Den senaste versionen av Advertys Unity SDK kommer att vara lätt åtkomligt för utvecklare via Unity Asset Store genom ett direktsamarbete med Unity Technologies.

”Vi är väldigt glada över att kunna dela vår revolutionerande monetäriseringstjänst med Unitys community av spelutvecklare, direkt i deras utvecklingsmiljö. Genom det här samarbetet får vi möjlighet att nå ut till betydligt fler spelutvecklare, över hela världen”, förklarar Calle Sténson, Advertys Director of Client Technology.

Advertys SDK har specialanpassats för Unity Asset Store, så att utvecklarna som använder tjänsten får en lätthanterlig introduktion. För att fullända upplevelsen har Adverty inkluderat diverse färdigmodellerade inventarier för annonsvisning i paketet, till exempel stortavlor, golvskyltar och affischramar. Tanken är att tillgodose behoven för spelutvecklare på alla nivåer som vill monetärisera sina verk med hjälp av icke-störande, sömlös in-game-annonsering.

Advertys Unity SDK finns tillgängligt på Unity Asset Store via länken nedan:

Telefon: +46 733 28 1110

Denna information är sådan information som Adverty AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 18 december 2020.