Anders Borg Sundgren går från Bisnode och blir ny VD för Advisa

Låneförmedlaren Advisa växlar upp med ny VD för fortsatt stark expansion

Låneförmedlaren Advisa har vuxit snabbt under de senaste åren och växlar nu upp för att hantera den stora tillströmningen av konsumenter som söker bättre lånevillkor. För att fortsätta tillväxten har Anders Borg Sundgren rekryterats. Anders som är civilekonom från Handelshögskolan i Stockholm och kommer närmast från Bisnode där han verkat under mer än fem år i flera olika roller, bland annat som strategichef och VD för den danska verksamheten. Dessförinnan har han arbetat på bland annat Boston Consulting Group och genomgått Försvarets Tolkskola i Uppsala.

– Advisa är i ett väldigt spännande skede med starka förutsättningar i form av kunderbjudande, ett stort nätverk av långivare och en skalbar techplattform. Genom den senaste tidens varumärkesbyggande och den snabba tillväxten på marknaden håller företaget på att bli välkänt i Sverige. Att få chansen att vara med på den resan kunde jag inte tacka nej till. Det här ska bli jättekul. Jag hoppas och tror att de erfarenheter jag har med mig ska passa in väl för fortsatt stark tillväxt, säger nya VD:n Anders Borg Sundgren i en kommentar.

– Nu bygger vi vidare på Advisa. Där passar Anders in fint med sin kompetens samtidigt som allt fler upptäcker möjligheten att sänka sina månadskostnader för de lån de tagit. Det känns härligt att ha honom ombord så att vi kan bygga vidare på Advisa och hjälpa fler, säger Advisas grundare Kristoffer Lindqvist.

Anders Borg Sundgren VD: 070-7752377
Kristoffer Lindqvist, Styrelseordförande: 070-973 98 99

Advisa har på kort tid blivit en av Sveriges ledande låneförmedlare för konsumtionslån. Företaget hjälper kunder att sänka månadskostnaden på sina lån och krediter genom att låta ett flertal banker konkurrera om att erbjuda kunden bäst villkor. Advisa har idag ca 50 anställda och hade under 2018 en omsättning på 131 MKr. Advisas vision är att göra det enkelt för alla att förbättra sin privatekonomi. www.advisa.se

Taggar: