Ny vd för Advisa: ”Vi inleder den största resan i bolagets historia”

Report this content

Jonathan Bollman är ny vd på lånepartnern Advisa. Han har tidigare drivit bolagets marknads- och digitaliseringsprojekt. Som nytillträdd VD har Jonathan lagt om strategin i grunden och utlovar en tjänst i rätt tidsanda. Företaget har växt kraftigt på senare år. 2019 växte bolaget med över 100 procent.

– Jag var med 2015 när vi la grunden för bolagets digitaliseringsresa. Nu är det dags för nästa stora kliv. Det är den största förändringen i bolagets historia, berättar Jonathan Bollman.

Advisas nya vd menar att hela finansbranschen står inför stora förändringar. Gränsen mellan banker och andra aktörer suddas ut allt mer.

– Det handlar om förändring på flera plan. Ökad reglering och kontroll, vilket behövs för att hålla oseriösa aktörer borta, och en förändrad finansmarknad som öppnar upp nya möjligheter för de som sätter kunderna först, säger Jonathan Bollman.

Fakta - Jonathan Bollman

• 31 år, uppväxt i Skärgårdsstad på Roslagskusten
  • Programmerade IT-program vid 12 års ålder
  • Gick 4 år i amerikansk skola i Köpenhamn

För ytterligare information:
Alexander Stridsberg, presskontakt på Advisa

alexander.stridsberg@advisa.se,

Om Advisa
Advisa grundades 2011 och är idag en av Sveriges ledande låneförmedlare. Den som tar lån direkt från en bank saknar ofta viktig information om vad som är marknadsmässiga villkor och hamnar därför ofta i underläge. Advisa gör det enkelt för konsumenter att få bättre villkor genom att jämföra privatlån med upp till 36 olika banker och långivare.