Advoco levererar IP-telefoni i ny stor order via Dialect

Report this content

Dialect Systems som levererar växeltjänsten Dialect Unified, baserad på Advoco NetPBX™, har fått en stororder i Stockholm. Denna order innebär, installation och support av 1 500 mobila anknytningar.

Dialect Systems som ansvarar för planering, installation och support av det nya telefonisystemet har redan levererat 500 anknytningar. De återstående 1000 anknytningarna ska levereras fram till slutet av första kvartalet 2010. - Dialect Systems har vuxit starkt det senaste året. Detta uppdrag har varit en stor utmaning för oss, inte minst för att tidplanen varit väldigt pressad. Vi ser detta som en bekräftelse på att Dialect Unified är mycket attraktivt och att vår Advoco-baserade tjänst, med sin starkt integrerade mobiltelefonifunktionalitet, varit en avgörande faktor för vår framgång, säger Henric Lööv, vd för Dialect Systems. Användarna av det nya systemet kommer alla att arbeta med avancerade Windowsbaserade mobiltelefoner som fjärrstyrs via speciella applikationer. - Vi är mycket glada över att Dialect lyckats vinna denna affär. För Advoco innebär detta en stark bekräftelse på att våra produkter och tjänster är av den typ som moderna kundorienterade företag efterfrågar idag, säger Richard McHugh vd för Advoco Software. Dialect Systems ingick under augusti 2009 avtal med Advoco Softwares helägda dotterbolag Arcstel om att leverera den IP-baserade växeltjänsten Advoco NetPBX™ som sin egen växeltjänst under namnet Dialect Unified.

Taggar: