Advokatfirman Delphi & Co växer inom Life Science

Report this content

Advokatfirman Delphi & Co växer inom Life Science Genom samgående med Rambe Legal Consultants fortsätter Delphi & Co sin satsning på Life Science-sektorn. Rambe Legal arbetar med företag inom området främst i Stockholm och Uppsala. Rambe Legal Consultants leds av Lars Rambe, som nu blir ansvarig för Delphis Life Science-avdelning. Lars Rambe kommer att inträda som delägare i advokatfirman under våren. Med till Delphi & Co följer också ytterligare tre jurister. Genom det nystartade uppsalakontoret samt representationskontoret i Kista har Delphi & Co skapat mycket goda förutsättningar för att assistera företag särskilt inom Stockholm-Uppsala Biotech Region. Även på andra orter där byrån har kontor kommer Delphi Life Science att spela en aktiv roll som rådgivare till företagen i branschen. Detta gäller också i Umeå, där Rambe Legal sedan tidigare har en kundbas. -Delphi & Co blir nu en dominerande aktör inom juridiken för Life Science-industrin, säger Lars Rambe. Med stöd av övrig affärsjuridisk kompetens inom Delphi blir vi en mycket stark partner till företagen i en sektor med snabb tillväxt. Delphi & Co är en bred affärsjuridisk byrå med drygt 140 medarbetare. Byrån har också en särskild inriktning mot tillväxtföretag. Delphi & Co finns i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping, Uppsala och Norrköping, men även i Kista Science Park, i företagsparken Ideon i Lund, Lindholmen i Göteborg och i Mjärdevi Teknikby, Linköping. Närmare upplysningar kan lämnas av Lars Rambe på tel 0709-36 90 80 Per Berglöf (managing partner, Delphi & Co) på tel 0709-25 25 06 (Gruppbild finns, kontakta Lars Rambe) ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/27/20031027BIT00510/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/27/20031027BIT00510/wkr0002.pdf