Vinge - i särklass i Norden på M&A!

Vinge - i särklass i Norden på M&A! Vinge toppar samtliga Mergermarkets rankinglistor över juridiska rådgivare vid större nordiska M&A transaktioner och är mer än dubbelt så stora som närmaste konkurrent. Vinge är också no 1 på hela den europeiska M&A marknaden av de oberoende advokatbyråerna i Europa. Vinge är nummer ett i Norden både vad gäller antalet transaktioner (39 st) och vad gäller transaktionsvärde (21.900 MEUR) de första nio månaderna 2001. Bland de tio främsta rådgivarna i Norden är fem partners på Vinges Stockholmskontor och listorna toppas av Vinge advokaterna Christoffer Saidac och Johan Cervin. Närmaste konkurrenter är svenska Mannheimer & Swartling med 17 transaktioner med ett transaktionsvärde om 15.900 MEUR och svensk- engelska Linklaters Alliance med 15 transaktioner med ett transaktionsvärde om 15.300 MEUR. - Det är naturligtvis mycket glädjande att Advokatfirman Vinge och flera av våra advokater återfinns i så klara tätpositioner inom den attraktiva marknaden för företagsförvärv i Norden, säger Fredrik von Baumgarten, partner vid Vinges Stockholmskontor i en kommentar. På Mergermarkets listor över hela Europa-marknaden för M&A placerar sig Vinge som no 11 med endast de stora engelska och amerikanska advokatbyråerna före sig på listan. Detta betyder således att Vinge placerar sig som no 1 utanför England och USA. - Det är imponerande att en svensk independentbyrå som Vinge är så pass högt placerad i Europa-ranking inom M&A och detta visar vilken stark position Vinge har på marknaden även jämfört med de största internationella byråerna, fortsätter Fredrik von Baumgarten. För ytterligare information kontakta Fredrik von Baumgarten, tel: 08 614 3107, 070 714 3107, e-mail fredrik.baumgarten@vinge.se. Mergermarket är ett engelskt bolag som kontinuerligt sammanställer information om företagsöverlåtelser och andra transaktioner gjorda på den europeiska marknaden. För mer information besök www.mergermarket.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/16/20011116BIT00340/bit0001.DOC http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/16/20011116BIT00340/bit0001.pdf

Om oss

Vinge är en av Nordens största advokatbyråer med omkring 450 anställda, varav ca 300 jurister. Vår verksamhet är helt inriktad på affärsjuridik och våra uppdrag är till stor del internationella. Vi har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingborg samt i London, Paris, Bryssel, Hong Kong och Shanghai. Vinge ingår i Scandinavian Law Alliance tillsammans med Kromann Reumert i Danmark och Thommessen i Norge samt i Lex Mundi, ett globalt nätverk för oberoende advokatbyråer.