Vinge - i särklass i Norden på M&A!

Report this content

Vinge - i särklass i Norden på M&A! Vinge toppar samtliga Mergermarkets rankinglistor över juridiska rådgivare vid större nordiska M&A transaktioner och är mer än dubbelt så stora som närmaste konkurrent. Vinge är också no 1 på hela den europeiska M&A marknaden av de oberoende advokatbyråerna i Europa. Vinge är nummer ett i Norden både vad gäller antalet transaktioner (39 st) och vad gäller transaktionsvärde (21.900 MEUR) de första nio månaderna 2001. Bland de tio främsta rådgivarna i Norden är fem partners på Vinges Stockholmskontor och listorna toppas av Vinge advokaterna Christoffer Saidac och Johan Cervin. Närmaste konkurrenter är svenska Mannheimer & Swartling med 17 transaktioner med ett transaktionsvärde om 15.900 MEUR och svensk- engelska Linklaters Alliance med 15 transaktioner med ett transaktionsvärde om 15.300 MEUR. - Det är naturligtvis mycket glädjande att Advokatfirman Vinge och flera av våra advokater återfinns i så klara tätpositioner inom den attraktiva marknaden för företagsförvärv i Norden, säger Fredrik von Baumgarten, partner vid Vinges Stockholmskontor i en kommentar. På Mergermarkets listor över hela Europa-marknaden för M&A placerar sig Vinge som no 11 med endast de stora engelska och amerikanska advokatbyråerna före sig på listan. Detta betyder således att Vinge placerar sig som no 1 utanför England och USA. - Det är imponerande att en svensk independentbyrå som Vinge är så pass högt placerad i Europa-ranking inom M&A och detta visar vilken stark position Vinge har på marknaden även jämfört med de största internationella byråerna, fortsätter Fredrik von Baumgarten. För ytterligare information kontakta Fredrik von Baumgarten, tel: 08 614 3107, 070 714 3107, e-mail fredrik.baumgarten@vinge.se. Mergermarket är ett engelskt bolag som kontinuerligt sammanställer information om företagsöverlåtelser och andra transaktioner gjorda på den europeiska marknaden. För mer information besök www.mergermarket.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/16/20011116BIT00340/bit0001.DOC http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/16/20011116BIT00340/bit0001.pdf