• Adyen/

Acne Studios väljer betalleverantören Adyen för deras globala expansionsresa

Acne integrerar näthandel med de fysiska butikerna på internationell nivå i syfte att erbjuda en mer personlig kundresa över Europa, Nordamerika och Asien-Stillahavsregionen

ADYEN, Stockholm, 4 december: Adyen, den globala betalleverantören, meddelar idag att de kommer hantera det svenska klädesmärket Acne Studios betalningssystem. Adyens betalningslösning är nu aktiv online och i ett 40-tal av Acnes fysiska butiker världen över.

Med Adyen kommer Acne ha möjlighet att koppla ihop kundinsikter mellan digital och fysisk försäljning. Samarbetet kommer därmed leda till en mer personlig kundresa och en mer konsekvent kundupplevelse vid varje möte mellan Acnes varumärke och konsumenter. Initiativet möjliggörs genom Adyens enda plattform för att hantera betalningar online, via mobil och i butik. För Acne blir data aggregerad och allt överskådligare genom Adyen.

Utöver att data aggregeras och blir allt överskådligare, förenklar Adyen även lokalisering på nya marknader för Acne då implementering av nya betalningsmetoder blir lättare, såväl online som i butik. Adyen underlättar därmed Acnes internationella expansion online och samarbetet mellan företagen expanderar nu för att skapa en bättre kundresa för fler.

Roelant Prins, CCO på Adyen säger: ”Kundernas förväntningar håller på att förändras inom handeln. Kraven på bekvämlighet, kontext och kontroll ökar för samtliga steg inom kundresan. Toleransnivån är betydligt lägre för köer och friktion vid köptillfället, men samtidigt belönar kunder varumärken som skapar en personlig och konsekvent upplevelse genom större varukorgar och starkare lojalitet. Adyen och Acne delar en vilja att tänja gränserna för fysisk och digital handel, samtidigt som de erbjuder en tillfredställande kundresa.”

För mer information, kontakta:
Marknadschef, Norden & Baltikum

Om Adyen:
Adyen är betalbolaget bakom många av världens ledande företag. Genom en modern end-to-end plattform levererar Adyen friktionsfria betalningar på nätet, i mobilen och i butik. Plattformen har direktuppkoppling till Visa och Mastercard samt lokala betalmetoder som Swish, Vipps och AliPay. Bolaget grundades 2006 i Amsterdam och idag finns de med över 20 kontor världen över och 1.100 anställda. Bland kunderna hittar man Spotify, H&M, Electrolux, Åhléns och Telia Company.