AEG Live öppnar Sverigekontor

Report this content

AEG Live, en av världens ledande konsertarrangörer startar verksamhet i Sverige. Ansvarig för den svenska etableringen är David Maloney, branschveteran som närmast kommer från EMA Telstar/LiveNation där han arbetat med internationella artister.

Sverigeetableringen kommer att spela en viktig roll för AEG Live´s fortsatta tillväxt, som en del av den starka internationella expansion som AEG Live genomgår.

”Det är en fantastisk möjlighet för AEG Live att kunna rekrytera en ledningsperson med Davids goda rykte och mångåriga erfarenhet”, säger Randy Phillips, koncernchef, AEG Live. ”Sverige är en viktig pusselbit i vår europeiska strategi att verka som ett fullserviceföretag inom konserter och underhållning. Vi tror att hela branschen kommer att ha fördelar av AEG Live´s etablering i Sverige. Vi är mycket övertygade att David har förmågan att leverera ett solitt, kreativt erbjudande i linje med vad som kännetecknar AEG Live.”

”Utvecklingen inom konsertområdet leder till att en global arrangör som AEG får allt större lokal närvaro. Vår etablering i en stor musiknation som Sverige leder till ökade valmöjligheter för såväl artister som publik. Vi kommer att erbjuda nya paketeringar av underhållning”, säger David Maloney.

AEG Live kommer att ha sitt Sverigekontor i Stockholm.