Aerocrine ansöker om avnotering

Styrelsen för Aerocrine AB (publ) (”Aerocrine”) har beslutat att ansöka om avnotering av Aerocrines aktie från Nasdaq Stockholm. Sista dag för handel i aktien förväntas bli den 13 juli 2015.

Den 15 juni 2015 offentliggjorde Circassia Pharmaceuticals plc (”Circassia”) att det offentliga erbjudandet till aktieägarna i Aerocrine hade accepterats i sådan utsträckning att Circassia innehar 92,6 procent av aktierna och rösterna i Aerocrine. Circassia meddelade samtidigt att man avser att påkalla tvångsinlösen av resterande aktier i Aerocrine. Mot bakgrund av detta anser styrelsen i Aerocrine att det inte längre är motiverat för bolaget att verka i en noterad miljö och har därför beslutat att ansöka om avnotering av Aerocrines aktie från Nasdaq Stockholm. Sista dag för handel i Aerocrines aktie vid Nasdaq Stockholm förväntas bli den 13 juli 2015.

För mer information, kontakta:

Jenny Rosberg, IR/PR, ROPA, telefon: 070 747 27 41

Scott Myers, VD, Aerocrine AB, telefon: +1 970 368 0336

Marshall Woodworth, CFO, Aerocrine AB, telefon: +1 919 749 8748

Aerocrine AB är ett medicinteknikföretag som fokuserar på förbättrad behandling och vård av patienter med inflammatoriska luftvägssjukdomar såsom astma. Aerocrine är världsledande inom detta område. NIOX MINO® och NIOX VERO® från Aerocrine underlättar snabb och tillförlitlig patientnära mätning av luftvägsinflammation. Produkterna spelar en kritisk roll för att effektivisera diagnostisering, behandling och uppföljning av patienter med inflammatoriska luftvägssjukdomar. Aerocrine är baserat i Sverige med dotterbolag i USA, Tyskland, Schweiz och Storbritannien. Aerocrine är noterat vid Stockholmsbörsen sedan 2007. För mer information, vänligen besök aerocrine.com och niox.com.

Informationen är sådan som Aerocrine AB ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande kl.15:45 den 26 juni 2015.