Aerocrine avnoteras idag

Som tidigare meddelats är idag sista dag för handel med Aerocrine aktien på Nasdaq Stockholm. Efter fullbordandet av sitt publika uppköpserbjudande har Circassia Pharmaceuticals Plc ("Circassia") initierat en tvångsinlösenprocess för att förvärva samtliga aktier som inte redan ägs av Circassia. Mer information om tvångsinlösenprocessen kommer att skickas till de kvarvarande aktieägarna inom kort.

För mer information, vänligen kontakta:

Scott Myers, VD, Aerocrine AB, Telefon: +1 970 368 0336

Aerocrine AB är ett medicinteknikföretag som fokuserar på förbättrad behandling och vård av patienter med inflammatoriska luftvägssjukdomar såsom astma. Aerocrine är världsledande inom detta område. NIOX MINO® och NIOX VERO® från Aerocrine underlättar snabb och tillförlitlig patientnära mätning av luftvägsinflammation. Dessa produkter spelar en kritisk roll för att effektivisera diagnostisering, behandling och uppföljning av patienter med inflammatoriska luftvägssjukdomar. Aerocrine är baserat i Sverige med dotterbolag i USA, Tyskland, Schweiz och Storbritannien. Aerocrine är noterat vid Stockholmsbörsen sedan 2007 (AERO-B.ST).