Ändring av antalet aktier och röster i Aerocrine

Med hänvisning till 4 kap. 9 § lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument meddelas härmed att aktieteckning med utnyttjande av optionsrätter i Aerocrine inneburit att antalet aktier och röster i bolaget ökat under juni 2009 på sätt som framgår av tabellen nedan. Antal aktier och röster: Före nyemissionen 66 491 905, ökning 5 119 och efter nyemissionen 66 497 024. Solna den 30 juni 2009 Aerocrine AB (publ.) För mera information, kontakta: Michael Colérus, CFO, 08-629 07 80 Om Aerocrine Aerocrine AB (publ.) är en medicinteknisk koncern fokuserad på förbättrad behandling och kontroll av patienter med inflammation i luftvägarna. Som föregångare och marknadsledare inom mätning och uppföljning av luftvägsinflammation marknadsför Aerocrine produkterna NIOX® Flex och NIOX MINO®. Båda produkterna möjliggör en snabb och tillförlitlig kontroll av det inflammatoriska tillståndet i luftvägarna och kan därmed spela en kritisk roll för en mera effektiv diagnos, behandling och uppföljning av patienter med astma. Aerocrine är baserat i Sverige med egna dotterbolag i USA, Tyskland och England. Aerocrines aktie noterades på Stockholmsbörsen den 15 juni 2007. Informationen är sådan som Aerocrine AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 30 juni, 2009 kl 08.00.