Information om konvertering av konvertibler

Report this content

I enlighet med vad som kommunicerades i PM den 7 maj har flera innehavare av konvertibla skuldebrev i bolaget konverterat sina fordringar till nya aktier i bolaget i enlighet med konvertibelvillkoren. Konvertering avseende serie KV 1 2023 uppgår till ett nominellt belopp om 4.766.456 kronor, och konvertering avseende serie KV 2 2023 uppgår till ett nominellt belopp om 2.539.321 kronor.

Genom konverteringen har totalt 974.102 nya B-aktier emitterats i bolaget. Efter konverteringen uppgår bolagets aktiekapital till 13.204.010 kronor fördelat på 200.00 A-aktier och 13.004.010 B-aktier.

E-post: niklas.adler@aerowash.com

Krickvägen 22, 803 09 Gävle

www.aerowash.com

Aerowash erbjuder produkter, lösningar och tjänster för exteriör tvätt av flygplan. Bolaget har utvecklat en produktportfölj bestående av automatiserade tvättrobotar som förkortar tvättprocessen med upp till 60 procent i jämförelse med gängse manuell metod mätt i tidsåtgång vilket genererar besparingar för flygbolag och flygplatser.