Arlanda Express rekryterar säljchef från Swedavia

Report this content

Mia Lindström blir ny försäljnings- och kundservicechef på Arlanda Express. Hon kommer senast från Swedavia och dessförinnan SAS. Hon tillträder sin nya tjänst den 7 juni.

Förutom rollen som försäljningschef kommer Mia även att ha ett helhetsansvar för Arlanda Express kundservice. Arlanda Express är flerfaldigt prisbelönad för sin kundservice och Mia kommer att bidra till att Arlanda Express utökar sin marknadsledande position.

-         Mia har en lång och gedigen erfarenhet av försäljning, kommunikation och kundrelationer inom resebranschen och jag är säker på att hon kommer att bidra till vårt företags fortsatta utveckling och framgång. Jag ser det också som en styrka att det är hälften kvinnor och hälften män som rapporterar till VD, säger Per Thorstenson VD på Arlanda Express.

För ytterligare information kontakta:

Per Thorstenson
VD, Arlanda Express
per.thorstenson@atrain.se

Arlanda Express är snabbtåget mellan Stockholms Central och Arlanda flygplats. Tågen går sex gånger per timme under högtrafik och en gång i kvarten under övrig tid. Resan tar maximalt 20 minuter. Arlanda Express har av Naturskyddsföreningen utsetts till Bra Miljöval. Arlanda Express har cirka 180 medarbetare. Trafiken startade 1999 och 2014 reste 3,6 miljoner passagerare med Arlanda Express. För bilder och mer information se:www.arlandaexpress.com

Taggar: